Ανοίγει στις 31 Οκτωβρίου το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, χωρίς να γίνουν εορτασμοί, καθώς οι υπεύθυνοι αισθάνονται ντροπή για το πόσο χρόνο χρειάστηκε να κατασκευαστεί.

Παρόλα αυτά θα γίνει εκδήλωση για το κλείσιμο του αεροδρομίου Τέγκελ, το οποίο θα αντικατασταθεί από τον νέο αερολιμένα, δήλωσε ο επικεφαλής των αεροδρομίων της γερμανικής πρωτεύουσας.

«Δεν θα γίνει κάποια μεγάλη γιορτή. Απλά θα ανοίξουμε», δήλωσε ο Ένγκελμπερτ Λούτκε-Ντάλντρουπ σε συνέντευξη Τύπου. «Εμείς, οι Γερμανοί μηχανικοί, ντρεπόμαστε», δήλωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι οι καθυστερήσεις έκαναν το Βερολίνο και τη Γερμανία «περίγελο».

Απαράδεκτο είναι επίσης και το γεγονός ότι το κόστος του εκτοξεύθηκε στα 6 δισεκ. ευρώ από τα 2,7 δισεκ. ευρώ που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός. Οι εργασίες κατασκευής για το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου ξεκίνησαν το 2006 ενώ σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό ο αερολιμένας αναμένονταν να ανοίξει το 2011 αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το Reuters. Ωστόσο, λόγω κατασκευαστικών και τεχνικών προβλημάτων, σημειώθηκαν απανωτές καθυστερήσεις και η αρχική ημερομηνία παράδοσης αναβλήθηκε κατ’ επανάληψη.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Βερολίνο να βασίζεται σε δύο ξεπερασμένα και με αυξανόμενο επιβατικό φόρτο αεροδρόμια της εποχής της Ψυχρού Πολέμου: το Τέγκελ, που εξυπηρετούσε το δυτικό τμήμα της πόλης και το Σένεφελντ, που κάποτε ήταν το αεροδρόμιου του κομμουνιστικού Ανατολικού Βερολίνου και που τώρα θα ενσωματωθεί στον νέο αερολιμένα.

Η Easyjet και η Lufthansa θα πραγματοποιήσουν σχεδόν ταυτόχρονα τις πρώτες προσγειώσεις στο νέο αεροδρόμιο στις 31 Οκτωβρίου.

Λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ο Λούτκε-Ντάλντρουπ δήλωσε ότι τα αεροδρόμια του Βερολίνου θα χρειαστούν κρατική στήριξη ύψους περίπου 260 εκατ. ευρώ, με μόνο περίπου 10 εκατ. επιβάτες να αναμένονται το 2020, συγκριτικά με 36 εκατ. πέρυσι.