Tα σκήπτρα του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Ευρώπης χάνει το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, περνώντας στη δεύτερη θέση πίσω από το Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού.

Ειδικότερα, ο αριθμός των επιβατών που ταξίδεψαν μέσω του Χίθροου ήταν μειωμένοι κατά 69% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στα 19 εκατομμύρια. Ο αριθμός είναι οριακά χαμηλότερος σε σύγκριση με την επιβατική κίνηση του Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, έχοντας εξυπηρετήσει έως τον Σεπτέμβριο 19,27 εκατ. επιβάτες. Ακολουθούν κατά πόδας τα αεροδρόμια Άμστερνταμ(Schiphol) με 17,6 εκατ. επιβάτς και Φρανκφούρτης(16,16 εκατ. επιβάτες), σύμφωνα με τα στοιχεία της Heathrow Airport Holdings.

«Εκτός κι αν αναλάβουμε δράση για να προστατεύσουμε την οικονομία μας και να παραμείνουμε ένα έθνος με ισχυρή θέση στο παγκόσμιο εμπόριο, κινδυνεύουμε να μείνουμε πίσω», δηλώνει σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού αεροδρομίου, Τζον Χόλαντ-Κέι, αποδίδοντας την πτώση της επιβατικής κίνησης στην αύξηση των κρουσμάτων Covid-19, αλλά και στα αργά αντανακλαστικά της βρετανικής κυβέρνησης στο άνοιγμα των συνόρων και στην καθιέρωση τεστ για επιβάτες από χώρες που θεωρούνται υψηλού ρίσκου.

«Οι Γάλλοι υιοθέτησαν μια ενεργό προσέγγιση στο ασφαλές άνοιγμα των συνόρων τους. Άρχισαν από τον Ιούνιο τους ελέγχους, την ώρα που η Βρετανία εφήρμοζε καραντίνα».

Σύμφωνα με το ισχύον βρετανικό σύστημα, οι αρχές προσθέτουν ή αφαιρούν χώρες από μια λίστα ασφαλών περιορισμών, προκαλώντας αναστάτωση της τελευταίας στιγμής για τους επιβάτες. Όσοι ταξιδεύουν από χώρες που δεν ανήκουν στη λίστα, θα πρέπει να τεθούν σε καραντίνα 14 ημερών.

To Xίθροου υποβάθμισε τις προβλέψεις του για την επιβατική κίνηση του 2020 κατά 6,6 εκατομμύρια, στους 22,6 εκατ. επιβάτες. Για το 2021, προβλέπει 54% χαμηλότερη επιβατική κίνηση σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

To Xίθροου κατείχε έως το 2014 τον τίτλο του πιο πολυσύχναστου αεροδρομίου στον κόσμο, χάνοντας την πρώτη θέση από το αεροδρόμιο του Ντουμπάι, που εκμεταλλεύθηκε την πλεονεκτική θέση ως κόμβου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.