Η Accor και η Ennismore ανακοίνωσαν την έναρξη αποκλειστικών διαπραγματεύσεων για τη δημιουργία του κορυφαίου lifestyle operator στον κλάδο της φιλοξενίας, εστιάζοντας σε έναν από τους πιο ταχέως αναπτυσσόμενους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας.

Μέσω αυτής της μετοχικής συγχώνευσης, ένας νέος αυτόνομος και πλήρως asset light οργανισμός θα συγκεντρώσει ένα απαράμιλλο portfolio από διεθνή brands, συμπεριλαμβανομένων των The Hoxton, Gleneagles, Delano, SLS, Mondrian, SO/, Hyde, Mama Shelter, 25h, 21c Museum Hotels, TRIBE, JO&JOE και Working From_. Ο νέος οργανισμός θα εδρεύει στο Λονδίνο και θα έχει το όνομα Ennismore.

Ο Sharan Pasricha, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Ennismore και ο Gaurav Bhushan, Διευθύνων Σύμβουλος του τομέα Lifestyle της Accor θα γίνουν συν-Διευθύνοντες Σύμβουλοι του νέου οργανισμού, μαζί με μια έμπειρη και εξειδικευμένη διεθνή ομάδα διαχείρισης προερχόμενη από τα διάφορα brands και τομείς σε όλο τον κόσμο. Η Accor θα είναι ο πλειοψηφικός μέτοχος του νέου οργανισμού, με τον Sharan Pasricha να κατέχει σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό.

Κατά την ίδρυσή του, ο νέος οργανισμός θα περιλαμβάνει 12 brands με 73 ξενοδοχεία σε λειτουργία με δέσμευση για ακόμα 110 ξενοδοχεία στο pipeline και ακόμα περίπου 70 ξενοδοχεία υπό ενεργή συζήτηση, καθώς και περισσότερα από 150 εστιατόρια & bars-προορισμούς. Με βάση το υφιστάμενο δίκτυο και το pipeline νέων έργων η lifestyle πλατφόρμα εκτιμάται ότι μπορεί να πετύχει EBITDA άνω των περίπου €100 εκατ. σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, με το project να έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές συνέργειες ύψους περίπου €15 εκατ. ετησίως.

Προκειμένου να προχωρήσει σε αυτή την κοινοπραξία, η Accor προτίθεται να εξαγοράσει τα ποσοστά των συνεταίρων της σε sbe (περισσότερες πληροφορίες εδώ), Mama Shelter και 25h. Η προγραμματισμένη συγχώνευση προβλέπει επίσης τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας που θα διατηρεί όλα τα μισθωμένα περιουσιακά στοιχεία υπό τα brand του νέου οργανισμού. Το deconsolidation των υφιστάμενων μισθώσεων θα έχει θετική επίδραση €52 εκατ. στο ενοποιημένο καθαρό χρέος της Accor το 2020.

Υπό την ηγεσία των Sharan Pasricha και Gaurav Bhushan, κάθε brand θα διατηρήσει τη μοναδική κουλτούρα και σκοπό του, υποστηριζόμενο από αποκλειστικές ομάδες συνεργατών και με την πλήρη υποστήριξη των ιδρυτών τους, συμπεριλαμβανομένων την οικογένειας Trigano, ιδρυτών των Mama Shelter, του Christoph Hoffman, ιδρυτή των 25h, του Sam Nazarian, ιδρυτή των sbe, της Laura Lee Brown και του Steve Wilson για τα 21C, και των Melissa και Mark Peters για τα TRIBE.

Αυτό το νέο, ενοποιημένο και ισχυρό εγχείρημα θα επωφεληθεί από ένα in-house διεθνές δημιουργικό στούντιο που σχεδιάζει βραβευμένους εσωτερικούς χώρους και brand communication, από μια ομάδα με εξειδίκευση στην digital τεχνολογία, που καινοτομεί στην εμπειρία του επισκέπτη, καθώς και από μια ομάδα ειδικών σε εστιατόρια και bars, οι οποίοι δημιουργούν μοναδικά concepts άρρηκτα συνδεδεμένα στις γειτονιές τους.

Οι εργασίες του τομέα Lifestyle της Accor αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 5% των fees του Ομίλου και περισσότερο από το 25% των fees στο pipeline. Η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί χτίζοντας επάνω σε ένα ισχυρό αποτύπωμα στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. και μια ταχέως επεκτεινόμενη παρουσία στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, στη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αμερική, υποστηριζόμενη από τις αναπτυξιακές ομάδες της Accor.

Η ολοκλήρωση του project αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2021 και υπόκειται στη διαδικασία διαβούλευσης των εργαζομένων και στις συνήθεις κανονιστικές εγκρίσεις για τέτοιου τύπου projects.

O Sharan Pasricha, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Ennismore ανέφερε: “Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 9 ετών, η αποστολή μας στην Ennismore ήταν πάντα η δημιουργία brands φιλοξενίας που εμπνέουν την εξερεύνηση. Είμαι παθιασμένος σχετικά με το πώς τα brands σε κάνουν να νιώθεις, από την προσωποποιημένη ψηφιακή εμπειρία μέχρι το design, και με μια απίστευτη ομάδα δημιουργών και operators γύρω μου, έχουμε επεκτείνει το Τhe Hoxton σε όλο τον κόσμο, έχουμε επαναπροσδιορίσει το Gleneagles και έχουμε δημιουργήσει μοναδικά concepts για εστιατόρια και bars. Αυτός ο συναρπαστικός, αυτόνομος οργανισμός -με την κουλτούρα και τον σκοπό κάθε brand στον πυρήνα του- μας επιτρέπει να ενωθούμε για να οικοδομήσουμε το συνδυαστικό portfolio μας από μοναδικά lifestyle brands, να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας και να εξερευνήσουμε νέες αγορές. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τον Gaurav και τον Sébastien σε αυτό το συναρπαστικό νέο κεφάλαιο καθώς γινόμαστε ένας ασυναγώνιστος παίκτης στον κλάδο της φιλοξενίας”.
Ο Gaurav Bhushan, Διευθύνων Σύμβουλος του Lifestyle τομέα της Accor δήλωσε: “Το να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τον Sharan και το ταλαντούχο επιτελείο της Ennismore θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην αναπτυξιακή στρατηγική της Accor. Με αυτόν τον συνδυασμό, δημιουργούμε ένα απαράμιλλο portfolio από μοναδικά brands που απευθύνεται σε ιδιοκτήτες, συνεργάτες και επισκέπτες, υποστηριζόμενο από τα μεγαλύτερα ταλέντα του κλάδου, υπερσύγχρονη διανομή και εργαλεία και μια κοινή φιλοδοξία για ανάπτυξη και καινοτομία. Ανυπομονώ ιδιαιτέρως για το κοινό μας αυτό ταξίδι”.

Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor επισήμανε: “Το lifestyle, η ψυχαγωγία, τα μέρη με ψυχή βρίσκονταν πάντα στο επίκεντρο της εξέλιξης και της αναπτυξιακής στρατηγικής μας τα τελευταία χρόνια. Η συνεργασία με τον Sharan, ιδρυτή της Ennismore και με τις υπέροχες ομάδες του θα οδηγήσουν την Lifestyle φιλοδοξία μας σε ένα νέο και συναρπαστικό επίπεδο. Με αυτόν τον συνδυασμό, πρωτοστατούμε στον κλάδο της φιλοξενίας δημιουργώντας το μεγαλύτερο και πιο ταχέως αναπτυσσόμενο οικοσύστημα από διεθνή brands. Το Lifestyle είναι ένας τομέας που τροφοδοτείται από παθιασμένους και τολμηρούς επιχειρηματίες που ωθούν διαρκώς τα όρια ενός εφευρετικού οράματος για να ταξιδεύει κανείς στον κόσμο. Είμαι υπερήφανος που η Accor μπόρεσε να ενώσει τις δυνάμεις της με πολλούς από τους πιο δημιουργικούς και ταλαντούχους. Αυτός ο νέος ισχυρός συνδυασμός πρόκειται να γίνει η μηχανή της συναρπαστικής μελλοντικής μας ανάπτυξης”.