Η Ryanair προσέφυγε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ευρωπαϊκής Eπιτροπής για την απόφασή της να εγκρίνει κρατική ενίσχυση 3,4 δισ. ευρώ από την ολλανδική κυβέρνηση στον εθνικό αερομεταφορέα KLM.

Συμφωνία με την προσφυγή, η αεροπορική εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παράλληλα καλεί το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα.

Πολλές είναι οι κυβερνήσεις κρατών – μελών της ΕΕ ενέκριναν κρατικές ενισχύσεις δεκάδων δισ. ευρώ για τη διάσωση της Lufthansa, της Air France και της TAP. Ωστόσο, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει αυτές τις κρατικές ενισχύσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι θεωρεί ότι πλήττεται ο ανταγωνισμός καθώς, σύμφωνα με τον ίδιον, «πρόκειται για μια θεαματική περίπτωση στην οποία ένα πλούσιο κράτος μέλος της Ε.Ε. αγνοεί τις συνθήκες της Ε.Ε. προς όφελος της εθνικής βιομηχανίας του».

Ο κ. Ο’ Λίρι αμφισβητεί επίσης τις κρατικές ενισχύσεις προς την πορτογαλική ΤΑΡ καθώς και την ένεση ρευστότητας 9 δισ. ευρώ της γερμανικής κυβέρνησης προς την Lufthansa.

Με την προσφυγή της στο Δικαστήριο της ΕΕ η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προβάλει πέντε αξιώσεις κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την πρώτη εξ αυτών να αναφέρεται στην απόφαση της Κομισιόν να αγνοήσει τη διάσωση της Air France, παρόλο που η τελευταία ανήκει στον ίδιον όμιλο με την KLM. Η Ryanair εγκαλεί επίσης την Ευρωπαϊκής Επιτροπή καθώς η έγκριση των κρατικών ενισχύσεων προς την KLM παραβιάζει, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, συγκεκριμένες διατάξεις της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ (ΣΛΕΕ) και τις γενικές αρχές του δικαίου της ΕΕ σχετικά με την απαγόρευση των διακρίσεων, την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και την ελεύθερη εγκατάσταση, οι οποίες χαρακτηρίζουν την απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ από τα τέλη του 1980.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προσφυγή «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αγνόησε τη ζημία που προκλήθηκε η κρίση της COVID-19 σε πανευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και τον ρόλο τους στην αεροπορική συνδεσιμότητα των Κάτω Χωρών, εξουσιοδοτώντας τις Κάτω Χώρες να δώσουν ενίσχυση στην KLM».