Delta Air Lines, American Airlines, United Airlines και Southwest Airlines ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις καθώς ο Covid-19 συνεχίζει να περιορίζει τα ταξίδια, ενώ οι συγχωνεύσεις για το 2021 είναι επίσης ένα ενδεχόμενο, με τους αερομεταφορείς από τέσσερις να γίνονται τρεις.

Η American βρίσκεται στη χειρότερη θέση. Ο αερομεταφορέας με έδρα το Τέξας έχει καθαρό χρέος 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου 6 φορές το προβλεπόμενο EBITDA για το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Refinitiv που υποθέτουν ότι τα τρία τέταρτα των πωλήσεων επιστρέφουν σε δύο χρόνια. Η United είναι η επόμενη, αλλά με πολύ λιγότερο τρομακτικά επίπεδα χρέους.

Ωστόσο, το 2022 είναι πολύ μακριά. Εάν τα έσοδα ανακάμψουν μόνο κατά 70%, ενώ τα κόστη παραμείνουν σταθερά, το EBITDA της American θα βυθιστεί σε μόλις 335 εκατομμύρια δολάρια – μια υπόθεση που δεν είναι τρελή, δεδομένης της αναμενόμενης μακροπρόθεσμης επίδρασης στα εταιρικά ταξίδια και του υπερμεγέθη δανεισμού των αεροπορικών εταιρειών για την λειτουργία τους. Αυτό θέτει σε κίνδυνο τις πληρωμές τόκων.

Όπως αναφέρει το Reuters, μια συμφωνία της American και ενός αντιπάλου μπορεί να είναι καλύτερη για τους φορολογούμενους από μια αναδιάρθρωση. Οι μέτοχοι του πιο υγιή συνεργάτη ενδέχεται να αποκλείσουν την αντιμετώπιση πρόσθετων προβλημάτων. Αλλά η φτηνή κρατική χρηματοδότηση θα μπορούσε να βοηθήσει.