Η νέα αεροπορική τραγωδία που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Σάββατο στην Ινδονησία επαναφέρει τα ερωτήματα για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο τομέας των αερομεταφορών στη χώρα.

Το Boeing 737-500 της Sriwijaya κατέπεσε στην θάλασσα της Ιάβας παρασύροντας στον θάνατο 62 ανθρώπους με το ρεκόρ της χώρας να είναι ένα από τα χειρότερα στην Ασία, ενώ προηγούμενα δυστυχήματα έχουν αποδοθεί σε λάθος χειρισμούς πιλότων, αποτυχίες, προβλήματα στον έλεγχο των αεροδιαδρόμων και στην κακή συντήρηση των αεροπλάνων.

Παρά τις δηλώσεις ειδικών πως έχουν υπάρξει βελτιώσεις τα τελευταία χρόνια, η πρόσφατη τραγωδία δημιουργεί ερωτήματα για την πραγματική πρόοδο της βιομηχανίας στη χώρα.

Γιατί έχει τόσες πολλές συντριβές η Ινδονησία;
Αυτό εξαρτάται από οικονομικούς, κοινωνικούς και γεωγραφικούς παράγοντες. Στα πρώτα χρόνια της άνθησης του αεροπορικού ταξιδιού στη χώρα, μετά την πρώτη του Σουχάρτο, η οικονομία ήταν ανοιχτή μετά από πολλά χρόνια δικτατορίας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας βιομηχανίας με ελάχιστους κανόνες και επιτήρηση.

Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς μπήκαν στην αγορά δίνοντας τη δυνατότητα να γίνει το αεροπορικό ταξίδι «κανόνας» για τις μετακινήσεις στην τεράστια αυτή χώρα με πολλά νησιά και αρχιπέλαγος, παρά το γεγονός ότι πολλές περιοχές δεν είχαν τις απαραίτητες υποδομές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία η Ινδονησία έχει 104 αεροπορικά δυστυχήματα με περισσότερους από 1.300 θανάτους από το 1945 έως σήμερα.

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο πως οι ΗΠΑ είχαν απαγορεύσει στις εταιρείες από την Ινδονησία να επιχειρούν στη χώρα από το 2007 έως το 2016 επειδή δεν πληρούσαν τα απαραίτητα κριτήρια. Αντίστοιχη απαγόρευση ίσχυε και για την Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2007 έως το 2018.

Investigators sort debris found on the waters off Java Island around where a Sriwijaya Air passenger jet crashed, at Tanjung Priok Port in Jakarta, Indonesia, Sunday, Jan. 10, 2021. Indonesian rescuers pulled out body parts, pieces of clothing and scraps of metal from the Java Sea early Sunday morning, a day after a Boeing 737-500 with dozens of people onboard crashed shortly after takeoff from Jakarta, officials said. (AP Photo/Tatan Syuflana)

Υπάρχει, όμως, βελτίωση;
«Οι επιδόσεις της βιομηχανίας έχουν βελτιωθεί αισθητά και οι έλεγχοι έχουν γίνει πιο αυστηροί» δηλώσει στο Associated Press ο ειδικός σε θέματα αεροπλοίας Τζέφρι Τόμας.

Τι συνέβη χθες και πότε θα ξέρουμε περισσότερα;
Είναι πολύ νωρίς για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Ειδικοί αναφέρουν ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλοί παράγοντες, ανάμεσά τους και το ανθρώπινο λάθος, η κατάσταση του αεροπλάνου ή ο κακός καιρός στη Τζακάρτα, από όπου αναχώρησε το Boeing.

Ψαράδες που βρίσκονταν στην περιοχή λένε ότι άκουσαν μια έκρηξη και στη συνέχεια είδαν συντρίμμια και καύσιμα στη θάλασσα, όμως η βαριά βροχόπτωση δεν τους επέτρεπε να έχουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Η εταιρεία είχε μέχρι τώρα μικρά περιστατικά με τον πρόεδρο να επισημαίνει ότι το αεροπλάνο που έπεσε είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από εταιρείες στις ΗΠΑ και ήταν αξιόπιστο. Είχε, άλλωστε, κάνει κι άλλο δρομολόγιο την ίδια ημέρα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις τα σωστικά συνεργεία έχουν ήδη ανασύρει τα μαύρα κουτιά από τα συντρίμμια και οι αρχές εργάζονται ώστε να ανακτήσουν τα τελευταία δεδομένα από την πτήση.

Οι έρευνες, βέβαια, σε τέτοιες, περιπτώσεις μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες ή και μήνες.

Η Ινδονησία θα ηγηθεί των ερευνών, όμως διεθνείς παρατηρητές αναμένεται να συμμετέχουν στις διαδικασίες.

Πηγή: efsyn.gr