Iberia και Air Europa κατέληξαν σε νέα συμφωνία.

Η Iberia θα διατηρήσει την επωνυμία της Air Europa ενώ της δίνεται η δυνατότητα να αναζητήσει και να επικεντρωθεί σε νέους προορισμούς στη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Αφρική, στοιχείο το οποίο θα μετατρέψει και το αεροδρόμιο της Μαδρίτης, Barajas σε δίαυλο σύνδεσης της Ευρώπης με τις υπόλοιπες ηπείρους.

Προκειμένου να καταστεί εφικτό, το αεροδρόμιο θα πρέπει να επενδύσει για την αναβάθμιση των υποδομών του, με την δημόσια εταιρεία διαχείρισης των αεροδρομίων Aena να επενδύει τα επόμενα έτη περί τα 1,6 δισ.ευρώ στις εν λόγω βελτιώσεις. Οι εξελίξεις αυτές βοηθούν το σημαντικότερο τομέα της χώρας να αναπτυχθεί περαιτέρω, ιδιαίτερα μετά τη μεγάλη κρίση του προηγούμενου έτους. 

Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2019, η Iberia, του ομίλου IAG, είχε καταρχήν συμφωνήσει να εξαγοράσει την Air Europa, του ομίλου Globalia, έναντι 1 δισ. ευρώ. Δεδομένων, ωστόσο, των επιπτώσεων της πανδημίας στον τομέα των μεταφορών, οι δύο εταιρείες είχαν ξεκινήσει εκ νέου διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία νέας τιμής αγοράς. Η νέα τιμή θεσπίστηκε στο ήμισυ της αρχικά συμφωνηθείσας, δηλαδή 500 εκατ. ευρώ. Σημαντικός όρος που τέθηκε από την Iberia είναι η καταβολή του ποσού, η οποία θα γίνει σε μετρητά, να πραγματοποιηθεί με την πάροδο έξι ετών από τη στιγμή του κλεισίματος της εξαγοράς, η οποία υπολογίζεται στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Αιτία της απόφασης είναι το χρέος της Air Europa προς το δημόσιο, που ξεπερνάει τα 615 εκατ. ευρώ.