Στην εφημερίδα Airnews μίλησε ο Vince Howie, πρόεδρος της ATS World Wide, για το νέο σύστημα ρυμούλκησης αεροσκαφών, που προσφέρει στα αεροδρόμια έναν τρόπο ασφαλέστερης μείωσης των εκπομπών καυσίμων.
Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη
– Πείτε μας λίγα λόγια για το σύστημα της ATS World Wide.
Στην ιστορία της αεροπορίας, οι αδελφοί Wright έφεραν επανάσταση στα ταξίδια με τα κινούμενα αεροπλάνα τους. Επειτα, η καμπίνα υπό πίεση, ο κινητήρας τζετ και ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας πραγματοποίησαν τεράστιες αλλαγές στην αεροπορία που επηρέασαν τον κόσμο. Το φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα βελτίωσης της ασφάλειας για τη μεταφορά αεροπλάνων μέσα και γύρω από ένα αεροδρόμιο που αναπτύχθηκε στην Οκλαχόμα από την ATS World Wide είναι πολύ πιθανό να έχει αντίκτυπο παρόμοιο σε μέγεθος με αυτές τις καινοτομίες στον τομέα της αεροπορίας και να λύσει μια βιομηχανική πρόκληση που υπάρχει από τη δεκαετία του 1970.
Το σύστημα ρυμούλκησης αεροσκαφών (ATS) είναι ένα νέο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά αεροσκαφών από τον διάδρομο μέσω του αυτοκινητόδρομου στις πύλες του αεροδρομίου και πίσω στον διάδρομο. Κατά την προσγείωση, ο πιλότος ταξινομεί το αεροσκάφος στον αυτοκινητόδρομο, όπου είναι εγκατεστημένο το σύστημα ATS έτοιμο για χρήση. Στη συνέχεια, η μύτη του αεροσκάφους οδηγείται στο αυτοκίνητο έλξης ATS (pull car), ασφαλίζεται και στο τέλος, οι κινητήρες του αεροσκάφους κλείνουν εξοικονομώντας καύσιμα και εκπομπές. Το σύστημα ATS χρησιμοποιεί ειδικά κανάλια με σιδηροδρομικό σύστημα, χτισμένο κάτω από την τροχοδρόμηση και τροφοδοτείται από ηλεκτρικούς κινητήρες στα κανάλια για τη μεταφορά αεροσκαφών. Το pull car μετακινεί έπειτα κάθε αεροσκάφος κατά μήκος του καναλιού στην κατάλληλη πύλη. Τη στιγμή της αναχώρησης, το ATS σπρώχνει το αεροσκάφος μακριά από την πύλη και το τραβά κατά μήκος της τροχιάς και του διαδρόμου. Μόλις φτάσει εκεί, ο πιλότος ξεκινάει τους κινητήρες, βγάζει το pull car και ετοιμάζει το αεροσκάφος για απογείωση. Επιπροσθέτως, όλο το σύστημα ATS είναι πλήρως αυτόματο και ενσωματωμένο στο σύστημα ελέγχου εδάφους και το διαχειρίζεται το προσωπικό του πύργου ελέγχου εδάφους.
– Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του εν λόγω συστήματος;
H ATS μεγιστοποιεί την ασφάλεια, βελτιστοποιώντας την κυκλοφορία των αεροδρομίων, μειώνοντας το προσωπικό και τον εξοπλισμό μέσα και γύρω από τις πτήσεις, ενώ ελέγχει όλες τις κινήσεις των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Παράλληλα, η ATS βελτιώνει σημαντικά την ασφάλεια των αεροδρομίων και εξαλείφει τις περισσότερες συγκρούσεις αεροσκαφών. Αυτό το σύστημα μειώνει επίσης καταλυτικά τις εκπομπές καυσίμων, καθώς οι κινητήρες σβήνουν κατά τη μεταφορά τους στις πύλες, γεγονός που εξαλείφει επίσης τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα. Τα αεροδρόμια μπορούν ενδεχομένως να πουλήσουν τις πιστώσεις φόρου των εκπομπών των καυσίμων και να μειώσουν το ανθρώπινο δυναμικό του πληρώματος εδάφους, για να αντισταθμίσουν το αρχικό κόστος και το κόστος συντήρησης του συστήματος ATS. Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου της αεροπορικής εταιρείας θα μειωθεί ως αποτέλεσμα των αερολιμένων που εφαρμόζουν ATS, γεγονός που μειώνει το λειτουργικό κόστος των αεροπορικών εταιρειών.
– Ποια είναι η γνώμη σας για τα ελληνικά αεροδρόμια; Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά;
Εμείς στην ATS ενδιαφερόμαστε πολύ να συνεργαστούμε με το ελληνικό σύστημα αεροδρομίων, όπως και με τα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια της Ελλάδας είναι πολύ μοντέρνα και καλύπτουν όλα τα είδη αεροσκαφών με τα οποία είναι συμβατό το σύστημα ATS. Συνεπώς, η ATS ενδιαφέρεται πολύ να συνεργαστεί με τα ελληνικά αεροδρόμια και να βοηθήσει στην παροχή μιας λύσης που αντιπροσωπεύει το μέλλον της κίνησης εδάφους στο αεροδρόμιο.