Ετήσιες απώλειες ύψους 6,7 δισ. ευρώ κατέγραψε η Lufthansa και υποστηρίζει ότι πλέον η πορεία της εξαρτάται από την επιτυχία που θα έχουν οι εμβολιασμοί, προκειμένου να αρχίσει ο κόσμος να ταξιδεύει και πάλι, μετά την τεράστια κρίση λόγω του κορονοϊού.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη, η Lufthansa υπογράμμισε ότι θα είναι πολύ δύσκολο να καταφέρει να έχει ξανά κέρδη μέχρι το τέλος του έτους, ενώ βρίσκεται σε μια προσπάθεια αναπροσαρμογής των σχεδίων της σχετικά με τη χωρητικότητα στις θέσεις. Ο Carsten Spohr, CEO της εταιρείας, ανέφερε ότι θα μπορούσε να υπάρξει ανάκαμψη μέσα στο καλοκαίρι, αλλά μόνο εάν ο ρυθμός των εμβολιασμών επιτρέπει τη διεξαγωγή διεθνών πτήσεων.
«Αναμένουμε να αυξηθεί ξανά η ζήτηση, μόλις αρθούν οι περιορισμοί στα ταξίδια, δηλαδή όταν υπάρξει καλύτερη εικόνα στα τεστ και τα εμβόλια που γίνονται», είπε σε δηλωσή του ο Spohr. «Λόγω της παγκόσμιας ισχύος που θα έχουν, τα ψηφιακά πιστοποιητικά εμβολιασμού πρέπει να αντικαταστήσουν τους περιορισμούς που υπάρχουν στα ταξίδια και την καραντίνα».
Ο Spohr προειδοποίησε ότι η Lufthansa θα μπορεί να λειτουργεί μόνο με το 90% της χωρητικότητας που ίσχυε την εποχή πριν την πανδημία, ακόμη και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, ενώ παράλληλα τόνισε ότι η αγορά θα ανακάμψει πλήρως μέχρι το 2024.
Η επανεκτίμηση της εταιρείας για ριμπάουντ φαίνεται πως θα καθυστερήσει ακόμη λόγω των περιορισμών που εξακολουθούν να ισχύουν στα ταξίδια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναμένει να αυξήσει φέτος κατά 40%-50% τα επίπεδα χωρητικότητάς της που ίσχυαν το 2019, αν και ο αρχικός της στόχος κυμαινόταν στο 40%-60%.
Αυτή την στιγμή, η έκδοση πιστοποιητικού ανοσίας από τον κορονοϊό απέχει 3-4 μήνες για τις χώρες της Ένωσης, πράγμα που προμηνύει μια επιπλέον απώλεια για την τουριστική σεζόν, λόγω των απαγορεύσεων που θα τεθούν στις αεροπορικές και τη βιομηχανία της εστίασης.
Ωστόσο, η Lufthansa ανέφερε ότι θα καταφέρει να ανακτήσει το 70% της χωρητικότητάς της σε σύντομο χρονικό διάστημα, εάν οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Μάλιστα, η εταιρεία επεκτείνεται και στη low-cost αγορά, έτσι ώστε να είναι έτοιμη σε μια ενδεχόμενη ανάκαμψη του τουρισμού, και με δεδομένο ότι οι πτήσεις για επαγγελματικούς σκοπούς είναι προς το παρόν περιορισμένοι.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι απώλειες της εταιρείας για το 2020 ήταν πάνω από 6,24 δισ. ευρώ, όπως είχαν εκτιμήσει οι αναλυτές, ενώ συνολικά τα ετήσια έσοδα έπεσαν κατά 63%, δηλαδή στα 13,5 δισ. ευρώ.