Μέσα σε διάστημα δύο μηνών αναμένεται να πραγματοποιηθεί η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ την οποία ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Aegean.
Οι μέτοχοι της εταιρείας ενέκριναν και τα τρία θέματα της σημερινής γενικής συνέλευσης και συγκριμένα την ΑΜΚ, την έκδοση τίτλων κτήσης μετοχών (warrants) της εταιρείας, που θα αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου μετά την ΑΜΚ που θα διατεθούν στο ελληνικό δημόσιο, καθώς και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας.
Μιλώντας για την πορεία από την εμφάνιση της πανδημίας μέχρι σήμερα ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, σημείωσε ότι “στην αντιμετώπιση της κρίσης μέχρι σήμερα έχουν συμβάλλει με τον καλύτερο τρόπο οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της εταιρείας σε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχουν κάνει για να προσαρμοστούν στα δεδομένα”, ενώ τόνισε ότι “η εταιρεία απολαμβάνει την εμπιστοσύνη με τις τράπεζες στις οποίες μπορούμε να στηριχθούμε”.
” Το γεγονός ότι σε μία χώρα σαν την Ελλάδα υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να αντέξει ένα χρόνο με τα οριζόντια μέτρα χωρίς ειδική στήριξη, αυτό από μόνο του πρέπει να σημαίνει κάτι όχι μόνο για το παρελθόν αλλά και για τη δυνατότητα ανάκαμψης στο μέλλον” σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean για να τονίσει στη συνέχεια: “Ευχαριστούμε το κράτος για τη βοήθεια αλλά είμαστε περήφανοι για το πόσο αντέξαμε σε σχέση με άλλες εταιρείες σε αλλά κράτη. Είμαστε ευγνώμονες για τη στήριξη, αλλά είμαστε και περήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει”, δήλωσε ο Ευτύχης Βασιλάκης.
“To 2020 έκλεισε με ζημιές 118,5 δισ. δολαρίων για τον κλάδο, ενώ όπως φαίνεται και το 2021 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά”, δήλωσε ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι για την Aegean οι ζημιές του 2020 αναμένεται να διαμορφωθούν στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ προ φόρων και μετά φόρων στα επίπεδα των 230 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια του κύκλου εργασιών προσεγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ”.
Αναφερόμενος στις κινήσεις θωράκισης της Aegean ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ότι “δημιουργήσαμε σύστημα άμεσης και δυναμικής διαχείρισης του δικτύου. Συνεργαστήκαμε με ελληνικές και διεθνείς αρχές για τη διαμόρφωση εκείνων των συνθηκών που θα προστάτευαν τους επιβάτες και το προσωπικό μας, προχωρήσαμε σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές μας για τη μείωση του κόστους. Ταυτόχρονα διατηρήσαμε ακέραιη τη μεγάλη παραγγελία για τα 46 Airbus έχοντας ήδη παραλάβει τα πρώτα 8 μέσα σε αυτή τη συγκυρία”.
O ίδιος εκτίμησε ότι η αρχή της ανάκαμψης για τις αερομεταφορές αναμένεται εντός του 2021 και η ομαλοποίηση εντός του 2022 και πρόσθεσε ότι με την κεφαλαιακή ενίσχυση των 180 εκατ. ευρώ (σ.σ. 120 εκατ. κρατικής ενίσχυσης και 60 εκατ. από τους μετόχους) “θα διασφαλίσουμε την επάνοδο της εταιρείας σε μια πορεία ανάπτυξης με το πού το επιτρέψουν οι συνθήκες”.