Κατεβάζει τα φτερά της η Alitalia παραδίδοντας τη σκυτάλη στην κρατική Ita που θα την αντικαταστήσει με νέο λογότυπο αλλά διατηρώντας τα χρώματα της ιταλικής σημαίας.

Όπως σημειώνεται σε ανταπόκριση της Deutsche Welle, η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Ο Τύπος αναφέρεται στα κύρια σημεία, στα οποία θα πρέπει να βασίζεται εκτός απροόπτου η τελική συμφωνία.

Η Alitalia θα σταματήσει να υφίσταται. Στην θέση της θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων κριτηρίων.

Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια.

Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στην νέα εταιρεία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.

Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air France και της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών.

Σε ό,τι αφορά στο κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%, πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν.

Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.