Πριν λίγες ημέρες η United Airlines υπέγραψε για την προμήθεια αεροπλάνων που πιάνουν τα 2.000 χλμ/ώρα. Με αυτή την συμφωνία η εταιρία προαναγγέλλει την επιστροφή των υπερηχητικών αεροσκαφών στις εμπορικές πτήσεις. 

Συγκεκριμένα η United Airlines ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει στο στόλο της 15 υπερηχητικά αεροσκάφη “Overture”, που θα προμηθευτεί από την αεροδιαστημική εταιρεία Boom Supersonice, η οποία εδρεύει στο Ντένβερ του Κολοράντο, με οψιόν αγοράς άλλων 35 αεροπλάνων.

Το 2026 υπολογίζεται ότι τα πρώτα αεροσκάφη τέτοιου είδους θα πραγματοποιήσουν δοκιμαστικές πτήσεις. Επιπλέον αναμένεται να μεταφέρουν επιβάτες το 2029, 26 χρόνια μετά την τελευταία πτήση του Κονκόρντ.

Το γαλλοβρετανικό αεροπλάνο πετούσε στους αιθέρες επί 27 ολόκληρα χρόνια, αλλά το δυστύχημα της 25ης Ιουλίου 2000, όταν ένα Concorde της AirFrance συνετρίβη κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ της γαλλικής πρωτεύουσας, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης και την κρίση που περνούσε η πολιτική αεροπορία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 οδήγησαν στην απόσυρσή του.

Τα υπερηχητικά αεροσκάφη Overture θα αναπτύσσουν ταχύτητα 1,7 Mach, διπλάσια εκείνης των ταχύτερων σημερινών επιβατικών αεροπλάνων και σύμφωνα με τη United Airlines θα μπορούν να συνδέουν περισσότερους από 500 προορισμούς στη υφήλιο σε σχεδόν το μισό χρόνο σε σύγκριση με σήμερα, όπως π.χ. το Νιούαρκ με το Λονδίνο σε μόλις 3,5 ώρες, το Νιούαρκ με τη Φρανκφούρτη σε τέσσερις ώρες και το Σαν Φρανσίσκο με το Τόκιο σε μόλις έξι ώρες. Τα υπερηχητικά αυτά αεροσκάφη θα μπορούν να πετούν στα 60.000 πόδια και αναμένεται να είναι τα πρώτα μεγάλα επιβατικά που θα χρησιμοποιούν 100% «πράσινα» καύσιμα, καθώς στόχος της εταιρείας είναι να μηδενίσει από την πρώτη πτήση τους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Τον χρόνο που μας πέρασε η Boom παρουσίασε ένα πλήρες πρωτότυπο υπερηχητικό αεροσκάφος, το πρώτο του είδους του που θα πετάξει εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Από την άλλη πλευρά στη «μάχη» έχει μπει και η ανταγωνίστρια Aerion, που εδρεύει στη Φλόριντα και προσδοκά με το AS3TM να μεταφέρει έως και 50 επιβάτες με ταχύτητα τετραπλάσια του ήχο.