Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι θα διοχετεύσει 482,3 εκατ. δολάρια στον κλάδο κατασκευής αεροσκαφών και συγκεκριμένα σε 313 επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης επιχορήγησης ύψους 75,5 εκατ. δολαρίων στη Spirit AeroSystems.

 

Λίγους μήνες νωρίτερα, το αμερικανικό Κογκρέσο προώθησε ένα πρόγραμμα στήριξης των εργαζομένων που απασχολούνται στον κλάδο της κατασκευής αεροσκαφών, αξίας 3 δισ. δολαρίων.

Οπως αναφέρει σε σχετικό του ρεπορτάζ το Reuters, το πρόγραμμα αυτό πρόκειται να καλύψει τις αποδοχές που καταβάλλουν οι μισές εταιρείες του κλάδου για έξι μήνες. Ενδεικτικά, η Parker Hannifin Corp του Οχάιο έλαβε 39,7 εκατ. δολάρια, η Hexcel Corp 20,9 εκατ. δολάρια και η Astronics Corp 14,7 εκατ. δολάρια. Από τις 313 επιχειρήσεις που θα λάβουν επιχορηγήσεις, το 60% απασχολούσε λιγότερους από 100 εργαζομένους μέχρι το τέλος του 2020. Ωστόσο, όπως σημειώνει το Reuters, οι επιχορηγήσεις που προωθεί η κυβέρνηση Μπάιντεν αναμένεται να συμβάλουν στην ενίσχυση 22.500 θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ. H Μαρία Κάντγουελ, γερουσιαστής και επικεφαλής της επιτροπής εμπορίου, τόνισε ότι 41 εκατ. δολάρια θα διοχετευθούν σε 32 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ουάσιγκτον.

«Με την κατασκευή των αεροσκαφών να δείχνει πως δεν θα ανακάμψει πλήρως έως το 2022, το νωρίτερο, το πρόγραμμα αυτό θα βοηθήσει στην επαναπρόσληψη μερικών από τους εργαζομένους που δουλεύουν στη βιομηχανία, ενώ θα αποτρέψει επιπλέον απολύσεις σε μία πολύ κρίσιμη χρονική περίοδο», ανέφερε στο Reuters. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από την αρχή της πανδημίας στη βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών. Πριν από την επέλαση του κορωνοϊού, ο συγκεκριμένος κλάδος μόνο στην Αμερική απασχολούσε περίπου 2,2 εκατ. εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων και 1,2 εκατ. απασχολουμένων που εργάζονταν σε παρεμφερείς κλάδους.

Την ίδια στιγμή, ο κολοσσός Boeing αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις του για τη ζήτηση των αεροσκαφών της, καθώς η επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών στις εσωτερικές αγορές, όπως των ΗΠΑ, μετριάζει τις πιο ζοφερές εκτιμήσεις του κλάδου που παρατηρήθηκαν στο αποκορύφωμα του lockdown πέρυσι. Η πιο θετική εικόνα βοηθάει την εταιρεία να προετοιμαστεί για την αύξηση της ζήτησης, ακόμη και αν παρουσιάζονται εμπόδια από τις καθυστερήσεις και την παρατεταμένη κρίση με τα 737 ΜΑΧ. Η αμερικανική εταιρεία εκτιμά πως στα επόμενα 20 χρόνια θα παραδοθούν 43.610 εμπορικά αεροσκάφη, αξίας 7,2 τρισ. δολαρίων. Πρόκειται για αύξηση 500 μονάδων από τα 43.110 που προέβλεπε πέρυσι. Σε ορίζοντα δεκαετίας, η Boeing αναμένει παραδόσεις 19.330 αεροσκαφών, έναντι των εκτιμήσεων του προηγούμενου έτους για 18.350. Σημειώνεται πως οι παραγγελίες που θα πραγματοποιήσει η εταιρεία είναι μειωμένες σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, κατά 6%, ωστόσο κινούνται αυξητικά σε σχέση με πέρυσι. Τέλος, η εταιρεία εκτιμά πως οι εσωτερικές πτήσεις θα επανέλθουν στα προ πανδημίας επίπεδα το 2022, οι περιφερειακές πτήσεις θα ανακάμψουν το 2023, ενώ οι διεθνείς το 2024.