Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) στην οποία συμμετέχουν 290 αεροπορικές εταιρίες, μεταξύ αυτών και δεκάδες κρατικών αεροπορικών εταιριών, δεσμεύτηκε για «καθαρά μηδενικές» εκπομπές άνθρακα από το 2050, κάτι που επιταχύνει μία δέσμευση που έγινε πριν από 12 χρόνια για τον περιορισμό των εκπομπών από τα επίπεδα του 2005 μέσω της υλοποίησης μέτρων, όπως η χρήση βιοκαυσίμων στους κινητήρες αεροσκαφών, αλλά και η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία των υβριδικών ηλεκτρικών κινητήρων αεροσκαφών.
Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές προκάλεσαν την αντίδραση των κινεζικών αεροπορικών εταιριών,. Η αεροπορική εταιρία China Eastern, μία από τις «τρεις μεγαλύτερες» κρατικές αεροπορικές εταιρίες της Κίνας, που είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία παγκοσμίως, στον τομέα των εσωτερικών αεροπορικών μεταφορών, δήλωσε ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να αναγνωρίσουν τις ειδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στις αναπτυσσόμενες χώρες. Πρόκειται για ένα θυελλώδες ζήτημα που έχει τεθεί πολλές φορές στις παγκόσμιες διαπραγματεύσεις για το κλίμα.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ Γουίλι Γουόλς παραδέχτηκε ότι ο παραπάνω στόχος θα είναι «μία πρόσθετη πρόκληση σε μία πολύ δύσκολη περίοδο», αλλά έκανε έκκληση για ενότητα. «Για την αεροπορία, η καθαρή μηδενική εκπομπή ρύπων είναι μία γενναία και τολμηρή δέσμευση. Αλλά είναι επίσης μία αναγκαιότητα» δήλωσε ο ίδιος στην ετήσια διάσκεψη της ΙΑΤΑ.