Συναντήσαμε τον νέο CEO της Cyprus Airways, Paul Sies, και μας μίλησε για το όραμα και τους στόχους της εταιρείας, την Κύπρο αλλά και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη
Αναλάβατε πρόσφατα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Cyprus Airways. Με ποιους στόχους και ποιο όραμα φιλοδοξείτε να ηγηθείτε της εταιρείας;
Μέσα στην επόμενη χρονική περίοδο, είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε το καλοκαιρινό μας δίκτυο και να προχωρήσουμε σε άμεσες πωλήσεις. Αυτή είναι μια προτεραιότητα. Η μετά τον Covid-19 περίοδος, όπως και το σκηνικό πολέμου που επικρατεί τους τελευταίους 2 μήνες έκαναν τον καταναλωτή να συμπεριφέρεται διαφορετικά. Πρέπει να κάνουμε σαφές ότι αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες του αλλά και τις προσδοκίες τους. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να διαχειριστούμε τον νέο καταναλωτή που δημιουργήθηκε.
Αναβαθμίζοντας το προϊόν μας αλλά και τις πωλήσεις μας, σε διάφορους προορισμούς, θα μας επιτρέψει να ικανοποιήσουμε τις προσδοκίες. Παράλληλα με όλα τα πιο πάνω, προσπαθούμε να επιβιώσουμε και με το θέμα της πανδημίας του Covid-19. Οι πιο πολλές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη έλαβαν βοήθεια από τις κυβερνήσεις τους για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν. Η εταιρεία μας δεν έλαβε καμία τέτοια οικονομική βοήθεια. Παράλληλα, όμως, εκτιμούμε τη βοήθεια που μας πρόσφεραν οι άνθρωποί μας, το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας μας, που έβαλε πλάτη και τους ευχαριστούμε δημόσια.
Κλείνοντας, αναμένουμε την υποστήριξη της κυπριακής κυβέρνησης προκειμένου να μπορούμε να «παίζουμε» επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό.
Πώς βλέπετε την παρουσία της Cyprus Airways μέσα στο έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται, όπως είναι αυτό των αερομεταφορών;
Η αγορά των αερομεταφορών είναι μια πολύ απαιτητική αλλά και παράλληλα ανταγωνιστική αγορά. Οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτήν την αγορά πρέπει να είναι βέβαιες ότι μπορούν να αφήσουν το αποτύπωμά τους και να μπορούν, παράλληλα, να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Μετά από 30 χρόνια στον χώρο των αερομεταφορών, μπορώ να πω ότι αυτό δεν έχει αλλάξει. Ακόμα και μετά την πανδημία, οι απαιτήσεις του κοινού παραμένουν σε υψηλό επίπεδο.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Κύπρο, πώς θα σκιαγραφούσατε την εικόνα του κλάδου των αερομεταφορών;
Ο καταναλωτής έχει αλλάξει. Η αγοραστική του συμπεριφορά, οι απαιτήσεις αλλά και η ανάγκη για πληροφόρηση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά πώς θα συμπεριφερθεί ο καταναλωτής τα επόμενα χρόνια, συνεπώς, μόνο οι αεροπορικές εταιρείες είναι πρόθυμες να προσαρμόσουν το προϊόν τους προκειμένου να επιβιώσουν. Η αγορά έχει ήδη συρρικνωθεί και ειδικότερα στα επαγγελματικά ταξίδια.
Επομένως, τα επιχειρηματικά μοντέλα θα πρέπει να αλλάξουν και να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.
Τα τελευταία χρόνια ο τομέας έχει δεχθεί καίριο πλήγμα λόγω της πανδημίας αλλά και προσφάτως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Πότε διαβλέπετε να επανέρχεται στους κανονικούς του ρυθμούς;
Θεωρώ πως λόγω όλων αυτών των απανωτών πληγμάτων που δέχεται η αγορά θα χρειαστούν περίπου 6 χρόνια για να ανακάμψει πλήρως ο τομέας. Πρέπει να ζήσουμε και να προσαρμοστούμε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, όποια και να είναι αυτή. Το κλειδί είναι να είσαι αρκετά ευέλικτος και να προσαρμόζεσαι.
Ποιες οι προτάσεις σας για την αεροπορική συνδεσιμότητα της Κύπρου, η οποία είναι μειωμένη; Εχετε κάποιο πλάνο για νέους προορισμούς και δρομολόγια, ώστε και η Cyprus Airways να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου για αύξηση της συνδεσιμότητας;
Η Cyprus Airways επιστρέφει ως ο τοπικός αερομεταφορέας διασφαλίζοντας τη διασυνδεσιμότητα τόσο των Κύπριων επιβατών όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων.
Ενώνει τα κύρια κομβικά αεροδρόμια, με τεράστιο όγκο διασυνδέσεων στην Ευρώπη, μέσω των κατάλληλων συνεργατών της. Η Cyprus Airways έχει και θα πρέπει να έχει
αδιαμφισβήτητα καθοδηγητικό ρόλο στην οικονομία της Κύπρου.
Από τις αγορές που βρίσκονται ανάμεσα στο δικό σας πτητικό πρόγραμμα, ποιες εξ αυτών παρουσιάζουν το περισσότερο ενδιαφέρον και τη μεγαλύτερη προοπτική, όσον αφορά την προσέλκυση τουριστών;
Σίγουρα, οι αγορές αυτές είναι του Τελ Αβίβ, της Βηρυτού αλλά και της Αθήνας. Παράλληλα, θεωρώ, η νέα συνδεσιμότητα με το Καϊρο μπορεί να είναι πολύ ευεργετική. Στο προσεχές μέλλον, βασικοί κόμβοι όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη και η Φρανκφούρτη θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο. Εχουμε προσθέσει 2 αεροσκάφη στον στόλο μας και έχουμε προσλάβει προσωπικό γι’ αυτά τα αεροσκάφη. Συνεπώς, αναπτυσσόμαστε συνεχώς σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα και να προσφέρουμε τη συνδεσιμότητα της Κύπρου με πολλούς προορισμούς για να επισκεφθούν όσο το δυνατό περισσότερος κόσμος το όμορφό μας νησί. n