Oσοι έχουν ταξιδέψει στο Βερολίνο τα τελευταία χρόνια έχουν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Τέγκελ που υπήρξε το κύριο διεθνές αεροδρόμιο της πόλης.

Παλαιότερα εξυπηρετούσε το Δυτικό Βερολίνο. Το αεροδρόμιο πήρε το όνομά του από τον Ότο Λίλιενταλ και ήταν το τέταρτο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Γερμανίας, με 20,5 εκατομμύρια επιβάτες το 2017 και περίπου 22 εκατομμύρια το 2018. Το αεροδρόμιο που βρισκόταν βορειοδυτικά του κέντρου του Βερολίνου πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση στις 8 Νοεμβρίου 2020 και σταμάτησε να λειτουργεί στις 4 Μαΐου 2021.

Σήμερα στην τεράστια έκτασή του σχεδιάζεται μια ολόκληρη νέα πόλη, αφού πρόκειται να μετατραπεί σε τεχνολογικό ερευνητικό κέντρο, οικιστική περιοχή και φυσικό καταφύγιο. Με την ονομασία BerlinTXL – the Urban Tech Republic , το σχέδιο ανάπτυξη θα περιλαμβάνει ακόμα μια διαμορφωμένη περιοχή και το Schumacher Quartier – μια συνοικία κατοικιών χωρίς αυτοκίνητα που θα στεγάσει έως και 10.000 άτομα.

Η κατασκευή του χώρου έκτασης πέντε τετραγωνικών χιλιομέτρων θα ξεκινήσει φέτος, ενώ η ολοκλήρωση της πρώτης κατοικημένης συνοικίας έχει προγραμματιστεί για το 2027. Επικεφαλής του έργου είναι το κρατίδιο του Βερολίνου, το οποίο ανέθεσε στην Tegel Projekt την ανάπτυξη και διαχείριση του Berlin TXL και του Schumacher Quartier.

Το Tegel Projekt αποκαλεί το Berlin TXL “μοναδική πρωτοβουλία στην Ευρώπη” και στοχεύει στο να αποτελέσει ένα βιώσιμο μοντέλο για τις σύγχρονες αστικές πόλεις που αντιμετωπίζουν κρίση στέγασης.

“Αυτό το νέο προσχέδιο για τη μελλοντική ζωή στην πόλη θα γίνει διαθέσιμο στις γειτονικές περιοχές από τώρα και στο εξής”, δήλωσε η εταιρεία. «Το Berlin TXL – The Urban Tech Republic είναι μια μοναδική πρωτοβουλία στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, αν όχι σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο Βερολίνο, όπως και σε πολλές άλλες πόλεις, υπάρχει έλλειψη οικονομικά κατοικιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι με χαμηλότερα εισοδήματα να εκδιώκονται από το κέντρο των πόλεων. Το όραμά μας είναι διαφορετικό: το Βερολίνο TXL δεν πρέπει να είναι ένα μέρος μόνο για μια πελατεία υψηλού εισοδήματος, αλλά ένας βιώσιμος, βιώσιμος χώρος για ανθρώπους όλων των ηλικιών και ανεξάρτητα από το εισόδημά τους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Tegel Projekt GmbH PhilippBouteiller.

Η εταιρεία λέει ότι το Schumacher Quartier – το οποίο θα βρίσκεται δυτικά της σήραγγας του αεροδρομίου – είναι μια φιλική προς το περιβάλλον, έξυπνη πόλη.

Όταν ολοκληρωθεί, η οικιστική περιοχή θα διαθέτει ποικίλες επιλογές στέγασης, με το 10% των κατοικιών να προορίζεται για φοιτητικές κατοικίες.

Η ανάπτυξη θα περιλαμβάνει σχολεία, παιδικούς σταθμούς, εμπορικές εγκαταστάσεις και δημόσιους χώρους, ενώ ένα “δίκτυο χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας” θα τροφοδοτεί το Berlin TXL με βιώσιμη θέρμανση και ψύξη.

Η συνοικία χωρίς αυτοκίνητα θα έχει επίσης τους δικούς της ποδηλατοδρόμους, βασιζόμενη σε μια εκστρατεία της Berlin Autofrei για να γίνει το κέντρο του Βερολίνου η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς αυτοκίνητα στον κόσμο.

Τα σχέδια της συνοικίας δείχνουν κτίρια καλυμμένα με φυτά καθώς και κατασκευές που περιβάλλουν ανοιχτές υδάτινες πηγές.

Το γερμανικό αρχιτεκτονικό γραφείο Von Gerkan, Marg and Partners Architects (GMP), το οποίο σχεδίασε τα αρχικά μπρουταλιστικά κτίρια του αεροδρομίου, θα ανακαινίσει τα παλιά εξαγωνικά κτίρια του τερματικού σταθμού που θα γίνουν το νέο ερευνητικό πάρκο. Στην Urban Tech Republic θα εργαστούν περίπου 1.000 μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις με 20.000 εργαζόμενους στην έρευνα, την ανάπτυξη και την παραγωγή, ενώ οι πράσινες τεχνολογίες του μέλλοντος που αναπτύσσονται και παράγονται στην Urban Tech Republic θα χρησιμοποιηθούν στο Schumacher Quartier.

Σχεδόν το ήμισυ του συνολικού χώρου θα διαμορφωθεί ως φυσικό καταφύγιο, με την Grün Berlin να είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του τοπίου.

Το αεροδρόμιο Tegel δεν είναι το μοναδικό αεροδρόμιο του Βερολίνου που υπέστη μεταμόρφωση. Το αεροδρόμιο Tempelhof της πόλης, το οποίο χρησίμευσε ως αεροδρόμιο από το 1927 έως το 2008, χρησιμοποιήθηκε ως χώρος αναψυχής και χώρος εκθέσεων, καθώς και ως ο μεγαλύτερος καταυλισμός προσφύγων της Γερμανίας.

Πηγή: Lifo.gr