Κατά τη σημερινή της παρουσία στο Global Innovation Summit 2022, η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη είχε την ευκαιρία να απαντήσει στα ερωτήματά του δημοσιογράφου Σωτήρη Πολύζου σε σχέση με την αξία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς για την ανάπτυξη του τουρισμού του μέλλοντος.
Η Υφυπουργός τόνισε το μοναδικό στρατηγικό πλεονέκτημα το οποίο δίνει στον ελληνικό τουρισμό η ελληνική πολιτιστική ακτινοβολία, και ιδιαίτερα η σημασία του ελληνικού πολιτισμού στην προώθηση επιλογών θεματικού και εναλλακτικού τουρισμού που ενισχύουν και εμπλουτίζουν την Ελληνική τουριστική προσφορά. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Global Innovation Summit το οποίο διοργανώνεται φέτος στην χώρα μας από τον Παγκόσμιο Σύνδεσμο Συμβουλίων Ανταγωνιστικότητας (GFCC), σε συνεργασία με το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας (CompeteGr).
Ιδιαίτερα επισημάνθηκε το ότι ο ελληνικός πολιτισμός δεν αφορά μόνο την αρχαιότητα, αλλά και την βυζαντινή και νεότερη περίοδο μέχρι σήμερα, καθώς η διαδικασία πολιτιστικής δημιουργίας είναι συνεχής. Μέρος μάλιστα της δημιουργίας αυτής είναι και τομείς όπως η ελληνική γαστρονομία και οινοτουρισμός, που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική.
Σε αυτή την κατεύθυνση, εντάσσονται και οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου για τα νέα σήματα επισκέψιμων ζυθοποιείων, ελαιοτριβείων και τυροκομείων που προστίθενται σε αυτά των επισκέψιμων οινοποιείων, τα οποία έχουν ήδη ξεπεράσει τα 100, αριθμό-ρεκόρ για τη χώρα. Η Υφυπουργός αναφέρθηκε στο σύνολο των υπό υλοποίηση δράσεων του Υπουργείου για τον τουρισμό, με κορυφαίες αυτές του προγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 300 εκ. €. Ακόμη, υπογραμμίστηκε η αξία της καινοτομίας για τον τουρισμό του μέλλοντος, στην οποία η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει, καθώς ολοένα και περισσότερες startups αναπτύσσουν ψηφιακές εφαρμογές προβολής αλλά και αξιολόγησης τουριστικών δραστηριοτήτων ανά τη χώρα, προσφέροντας ακόμα περισσότερες επιλογές στον επισκέπτη.
Με άξονα την καινοτομία, το Υπουργείο εκπόνησε και το αναβαθμισμένο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» με την νέα ψηφιακή κάρτα, εξαργυρώσιμη σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας. Ανανεωμένο και με έντονο το στοιχείο της ψηφιοποίησης είναι και το αποτύπωμα του ΕΟΤ με χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων προβολής σε εκθέσεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ψηφιακές πλατφόρμες.
Η ενίσχυση αυτής της δυναμικής τάσης καινοτομίας, αποτελεί θεμέλιο της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού το οποίο, πάνω στη βάση της φετινής επιτυχίας του τουρισμού μας, σχεδιάζει ήδη τα επόμενα βήματα για τον βιώσιμο, ισόρροπο και ποιοτικό ελληνικό τουρισμό της επόμενης δεκαετίας.
Εκτός της Αθήνας στις 17 και 18 Νοεμβρίου το συνέδριο πρόκειται να πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα που επελέγει ως πόλη πρότυπο καινοτομίας.