Η τελευταία σελίδα της πτώσης του μοιραίου αεροσκάφους Antonov, το βράδυ της 17ης Ιουλίου στους Αντιφιλίππους Καβάλας του δήμου Παγγαίου, γράφτηκε με την απομάκρυνση των συντριμμιών του αεροσκάφους από το σημείο όπου κατέπεσε.

Μετά από πολύμηνες ενέργειες και χάρη στις επίμονες προσπάθειες του προϊσταμένου του τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε Καβαλας, Σταύρου Κεβράκη, του επικεφαλής της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων Χρήστου Κοτσάβδη, με τη συνεργασία του στρατού, της αστυνομίας και του δήμου Παγγαίου, ξεκίνησε η απομάκρυνση των μεγάλων τμημάτων του μοιραίου αεροσκάφους. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία ώστε να αποδεσμευτεί πλήρως η περιοχή.

Στο σημείο της πρόσκρουσης ο δήμος Παγγαίου και η Ιερά Μητρόπολη Ελευθερουπόλεως προτίθενται να ανεγείρουν μνημείο προκειμένου να τιμήσουν τον πιλότο και το επταμελές πλήρωμα του αεροσκάφους, καθώς χάρη στην επιλογή και τους ελιγμούς τη μοιραία νύχτα κατάφεραν το αεροσκάφος να μην πέσει στην κατοικημένη περιοχή.

Το Ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους φορτίο πυρομαχικών. Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία και την Σαουδική Αραβία.

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Στις 22:37 ο πιλότος ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Στις 22:45 ο κυβερνήτης είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 του Σαββάτου 17 Ιουλίου, το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Την επομένη ημέρα (Κυριακή 18 Ιουλίου) ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης των οκτώ σορών από το αεροσκάφος, ενώ ξεκίνησαν και οι προσπάθειες από ειδικές μονάδες του στρατού για την απομάκρυνση των βλημάτων από την περιοχή.

Η περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος παρέμενε αποκλεισμένη για περισσότερους από τέσσερις μήνες και όλο αυτό το διάστημα στελέχη του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς εργάζονταν για τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που είχαν διασκορπιστεί μέσα σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις κατά την πρόσκρουση του αεροσκάφους.

Ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Γιάννης Αρτοποιός, είχε αναφέρει κατά την έκτακτη ενημέρωση ότι «από την έρευνα που έγινε δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα υλικά στο σημείο συντριβής του αεροσκάφους». Τις επόμενες ημέρες ανακοινώθηκε από τις σχετικές με το θέμα υπηρεσίες ελέγχου ό,τι δεν διαπιστώθηκε από τις αναλύσεις να έχει διασκορπιστεί κάποια επικίνδυνη ουσία στο περιβάλλον.