Στις δυνατότητες που έχει η Μακεδονία για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη και στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί για την επίτευξη αυτού του στόχου αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στο 6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

«Αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία (RRF, ΠΔΕ, ΕΣΠΑ), προχωράμε σε σημαντικά έργα υποδομών (λιμάνια, μαρίνες, λιμενοβραχίονες), ανάδειξης των θεματικών μας προϊόντων (χιονοδρομικά κέντρα, ορεινά καταφύγια, ορειβατικά μονοπάτια, οινοτουρισμό, γαστρονομία κ.α) αλλά και σε έργα βιωσιμότητας (διαχείριση στερεών αποβλήτων και υδάτινων πόρων, ηλεκτροκίνηση, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κλπ), καθώς η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη αποτελεί πρόσημο για το 2023» δήλωσε ο κ. Κικίλιας, σημειώνοντας ότι ταυτόχρονα συνεχίζονται οι καμπάνιες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας ως ιδανικού προορισμού για 12μηνο τουρισμό.

Ο Υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι κατά τις επισκέψεις του σε περιοχές της Μακεδονίας έχει διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες για περαιτέρω τουριστική αναβάθμιση και έχει παρακινήσει δήμους, περιφέρειες, λιμενικά ταμεία και ιδιώτες να αξιοποιήσουν τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμμετέχοντας σε αυτά τα προγράμματα, καθώς όλες αυτές οι επενδύσεις θα δώσουν προστιθέμενη αξία και σημαντική ώθηση στο τουριστικό προϊόν της περιοχής.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης της Μακεδονίας, ο κ. Κικίλιας ανέφερε ότι

-θα υπάρξουν ταξίδια εξοικείωσης για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος σε χώρες της Σαουδικής Αραβίας με στόχο το 2023 να πραγματοποιηθούν για πρώτη φορά πτήσεις από τις χώρες αυτές.
-συνεχίζεται η προσπάθεια σε συνεργασία με την Περιφέρεια και το αεροδρόμιο «Μακεδονία» για απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ που θα φέρουν στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή high spenders ταξιδιώτες οι οποίοι θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές οικονομίες.
-αυξάνεται η διασυνδεσιμότητα με επιπλέον πτήσεις (ενδεικτικό παράδειγμα η αύξηση στις πτήσεις Καβάλα- Αθήνα που ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα)
-η κρουαζιέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2022 ήταν 10 φορές πάνω σε σύγκριση με το 2019, με σημαντική αύξηση του homeporting, ενώ το 2023 οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμα υψηλότερες
-η προβολή της Θεσσαλονίκης ως ιδανικός προορισμός για city break έφερε απτά αποτελέσματα. Η καμπάνια θα συνεχιστεί και φέτος για την περαιτέρω προώθηση του αστικού τουρισμού.