Επιβατικό αεροπλάνο πέταξε για πρώτη φορά με κυψέλες καυσίμου

Η επιτυχής δοκιμαστική πτήση ενός τροποποιημένου Dornier 228 με κυψέλες καυσίμου φαίνεται ότι αποτελεί ένα βήμα που φέρνει πιο κοντά στο μέλλον της υδρογονοκίνησης στην αεροπορία.

Η αμερικανική ZeroAvia, η οποία ανέπτυξε την τεχνολογία, ανακοίνωσε ότι το αεροπλάνο των 19 θέσεων αποτελεί το μεγαλύτερο αεροπλάνο με υδρογόνο που έχει πετάξει ως σήμερα. Ο κινητήρας στο δεξί φτερό λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου, ενώ στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιήθηκε συμβατικός κινητήρας κηροζίνης για την περίπτωση απροόπτων.

Σύμφωνα με την ZeroAvia, η δοκιμαστική πτήση των 10 λεπτών πάνω από το αεροδρόμιο του Γκλάουστερσαϊρ στη Βρετανία ανοίγει το δρόμο για να εγκριθεί εντός του έτους κινητήρας υδρογόνου ισχύος 600 kilowatt, ο οποίος προορίζεται για αεροπλάνα 9-19 θέσεων.

Μέχρι το 2015 η εταιρεία ελπίζει να έχει τελειοποιήσει κινητήρες των 2-5 megawatt για μεγαλύτερα αεροσκάφη.