8 Μαρτίου 2014: Η μέρα που η πτήση της Malaysia Airlines εξαφανίζεται-Το Netflix το έκανε ντοκιμαντέρ

8 Μαρτίου 2014: Η πτήση 370 της Malaysia Airlines, με 227 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα, χάνει επαφή με τον πύργο ελέγχου, πριν καν συμπληρωθεί μία ώρα από την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ. Το αεροπλάνο παρεκκλίνει από την πορεία του και εξαφανίζεται, με αποτέλεσμα τόσο το αεροσκάφος όσο και όσοι επέβαιναν σε αυτό, να μην βρεθούν ποτέ, σε αυτό που είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία των αερομεταφορών.

Οι 3 θεωρίες
Στη σημερινή επέτειο της εξαφάνισης της πτήσης 370, ένα ντοκιμαντέρ του Netflix επιχειρεί να ρίξει φως στο τι απέγινε το αεροπλάνο.  Αεροπειρατεία; Αποστολή αυτοκτονίας του πιλότου; Ένα τραγικό δυστύχημα ή μια πράξη πολέμου; Ακόμα και οι πιο εξωφρενικές θεωρίες δεν μπορούν να αποκλειστούν. Τρεις από αυτές εξετάζονται στα τρία επεισόδια του ντοκιμαντέρ του Neftlix.

Επεισόδιο 1 – Ο πιλότος: Το πρώτο επεισόδιο ασχολείται με αυτό που θεωρείται και το επικρατέστερο σενάριο του τι συνέβη στην πτήση MH370. Η υπόθεση αυτή θέλει τον πιλότο, Zaharie Ahmad Shah, να ρίχνει σκόπιμα το αεροπλάνο στον Ινδικό Ωκεανό, στο πλαίσιο μιας αποστολής αυτοκτονίας-μαζικής δολοφονίας, της οποίας όμως τα κίνητρα παραμένουν άγνωστα μέχρι σήμερα. Το σενάριο αυτό στηρίζεται και στο flight simulator που βρέθηκε στο σπίτι του πιλότου, στο οποίο είχε καταγραφεί μια παρόμοια διαδρομή με αυτήν που φαίνεται να ακολούθησε το αεροπλάνο. Εάν τα πράγματα έγιναν έτσι, το πιθανότερο είναι ότι ο πιλότος αποσυμπίεσε την καμπίνα του αεροσκάφους, και άρα όλοι είχαν ήδη πεθάνει όταν αυτό ξέμεινε από καύσιμα και κατέπεσε στον ωκεανό.

Επεισόδιο 2 – Η αεροπειρατεία: Μια μικρή ομάδα Ρώσων επιβατών παίρνει τον έλεγχο του αεροπλάνου αποκτώντας πρόσβαση στα ηλεκτρονικά του συστήματα, με στόχο να δημιουργήσει έναν αντιπερισπασμό από τον πόλεμο στην Κριμαία. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία –που έχει πολλά κενά- το αεροπλάνο κατέληξε στο Καζακστάν.

Επεισόδιο 3 – Η αναχαίτιση: Η θεωρία αυτή θέλει το αεροπλάνο να έχει καταρριφθεί πάνω από την Θάλασσα της Ν. Κίνας από τους Αμερικανούς. Ο αμερικανικός στρατός δεν είχε άλλη επιλογή παρά να ρίξει το αεροσκάφος, ώστε το μυστηριώδες και επικίνδυνο φορτίο του να μην φτάσει ποτέ στην Κίνα.

Να θυμίσουμε ότι το αεροπλάνο έφυγε από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 12:41 π.μ. και επρόκειτο να φτάσει στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου στις 6:30 π.μ. τοπική ώρα. Όμως, στη 1:07 π.μ. εστάλη η τελευταία αυτοματοποιημένη ένδειξη της θέσης του και στη 1:19 π.μ. ακούστηκαν αυτά που έμελλε να είναι τα τελευταία λόγια από το πιλοτήριο προς τον πύργο ελέγχου: «Καλό βράδυ, Malaysian τρία επτά μηδέν». Αν κάτι δείχνει το μήνυμα αυτό, είναι πως όλα κυλούσαν κανονικά. Όμως περίπου μία ώρα αφότου η πτήση 370 έπρεπε να είχε προσγειωθεί στο Πεκίνο, η Malaysia Airlines την χαρακτηρίζει ως χαμένη. Πριν από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του αεροπλάνου, αυτό φαίνεται να πετούσε χωρίς απρόοπτα. Δεν υπήρξε σήμα κινδύνου, αναφορά για κακοκαιρία ή κάποιο τεχνικό πρόβλημα.

Η έρευνα που ακολούθησε για την πτώση 370 εστίασε αρχικά στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, όπου ταξίδευε το αεροσκάφος όταν χάθηκε η επαφή με τα ραντάρ. Οι ερευνητές εξέτασαν το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης, όταν διαπιστώθηκε ότι δύο επιβάτες ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια. Όμως, η θεωρία αυτή εγκαταλείφθηκε, καθώς η εμπλοκή των δύο αυτών ανδρών κρίθηκε απίθανη.

Στις 15 Μαρτίου, οι ερευνητές ανακοινώνουν ότι σύμφωνα με τα δορυφορικά σήματα, η πτήση 370 έκανε μία απότομη στροφή από την προκαθορισμένη πορεία της και κινήθηκε δυτικά πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, λειτουργώντας μόνη της για τουλάχιστον πέντε ώρες.