Το αεροδρόμιο της Αθήνας δηλώνει για δέκατη τρίτη χρονιά «παρών» στην «Ώρα της Γης»

Tο Σάββατο 23 Μαρτίου 2023, το αεροδρόμιο της Αθήνας, σε μια συμβολική κίνηση διέκοψε τη λειτουργία ενός από τους δύο διαδρόμους του (δυτικός διάδρομος, 03L/21R και οι τροχόδρομοί του) από τις 20:30 έως τις 21:30, σβήνοντας τα φώτα και συμμετέχοντας στην παγκόσμια πρωτοβουλία του WWF (World Wide Fund for Nature) «η Ώρα της Γης» (Earth Hour).

Στο ίδιο διάστημα, μειωθηκε και ο φωτισμός στα κτίρια του αεροδρομίου, στους χώρους στάθμευσης οχημάτων προσωπικού και σε άλλους επιλεγμένους χώρους της υποδομής.

Ανακοινώσεις έγιναν συνεχώς στον Κεντρικό Αεροσταθμό για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με την παγκόσμια κινητοποίηση του WWF και την ενεργό συμμετοχή του αεροδρομίου της Αθήνας, σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των πολιτών στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Τέλος, σε οθόνες του Κεντρικού Αεροσταθμού προβλήθηκε το επίσημο video της πρωτοβουλίας “Earth Hour”. Παράλληλα, ο ΔΑΑ ενθαρρύνει όλο το προσωπικό του αεροδρομίου να συμβάλει ατομικά στην «Ώρα της Γης», μειώνοντας ή σβήνοντας τα φώτα στο σπίτι. Στη συμβολική αυτή κίνηση για την κλιματική αλλαγή, συμμετέχουν επίσης το κατάστημα ΙΚΕΑ, το ξενοδοχείο Sofitel, και πολλά άλλα μέλη της αεροδρομιακής κοινότητας.

Αεροδρόμιο και Κλιματική Αλλαγή

Το 2023 ο ΔΑΑ πιστοποιήθηκε για το στάδιο 4+ «Μετάβαση» (Transition) του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe) ενισχύοντας τη συνεργασία με τα Τρίτα Μέρη και τη δέσμευση για τη μείωση των εκπομπών τους, καθώς επίσης και υπολογίζοντας επιπλέον πηγές έμμεσων εκπομπών.

Στο πλαίσιο της δέσμευσης του ΔΑΑ για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου έως το 2025, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 16 MW προχωράνε τα σχέδια για την κατασκευή του φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 35,5MW εντός της έκτασης του αεροδρομίου, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh.

Επίσης, προχωρούν τα σχέδια για την αντικατάσταση της κατανάλωσης φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας καθώς και για την σταδιακή απόσυρση ολόκληρου του στόλου του ΔΑΑ (πέραν των οχημάτων βαρέως τύπου) αντικαθιστώντας όλα τα εταιρικά οχήματα με ηλεκτρικά προχωρώντας ταυτόχρονα στον σχεδιασμό της απαραίτητης υποδομής φόρτισης.