«Θέλετε να αλλάξουμε θέση;»

Η αύξηση των τιμών των αεροπορικών θέσεων έχουν καταστήσει αυτή την απλή ερώτηση πιθανό ναρκοπέδιο στα αεροπλάνα και τα social media.

Οι αεροσυνοδοί συχνά αναγκάζονται να λάβουν το ρόλο μεσολαβητή την ώρα που άλλοι επιβάτες στριμώχνονται στις θέσεις τους. Με αυτόν τον τρόπο, τα αεροπλάνα έχουν γίνει ένα ακόμα μέρος όπου οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να τσακωθούν ο ένας με τον άλλο για μικρές αφορμές. Δεν περνάει σχεδόν, ούτε μήνας χωρίς ένα δράμα αλλαγής θέσεων να γίνει viral.

Μια τέτοια συζήτηση την προηγούμενη εβδομάδα στο «X» συγκέντρωσε 6,6 εκατομμύρια προβολές και τόσα πολλά σχόλια και ερωτήσεις που ο χρήστης του «Χ» δημοσίευσε ένα λεπτομερές διάγραμμα του αιτήματος αλλαγής θέσεων πριν κλείσει το νήμα. Η Μίτρα Αμιρζαντέ, αεροσυνοδός με έδρα το Ορλάντο των Ηνωμένων Πολιτειών και εκπρόσωπος του συνδικάτου μιας μεγάλης αεροπορικής εταιρείας που χρεώνει την επιλογή θέσεων, είπε στην Wall Street Journal ότι τα αιτήματα αλλαγής θέσεων γίνονται σε 8 από τις 10 βάρδιες της. Τα περισσότερα αιτήματα μέσα στο αεροπλάνο γίνονται από ζευγάρια που δεν κάθονται μαζί. Σημειώνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν υιοθετήσει πιο φιλικές προς την οικογένεια πολιτικές θέσεων τα τελευταία χρόνια έπειτα από κυβερνητικές πιέσεις. Η αεροσυνοδός λέει ότι έχει φτάσει στο σημείο να παρεμβαίνει σπάνια σε τέτοιου είδους διαφωνίες γιατί δεν πιστεύει ότι οι επιβάτες που πλήρωσαν για μια συγκεκριμένη θέση πρέπει να αναγκαστούν να ανταλλάξουν απλώς και μόνο για να μπορούν οι άλλοι να κάθονται μαζί. «Την επόμενη φορά που θα νιώσεις ότι θυμώνεις ή απογοητεύεσαι που δεν παίρνεις τη θέση που θέλεις», είπε, «πρέπει να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου ότι δεν πλήρωσες για να διαλέξεις τη θέση σου. Διαφορετικά, θα ήσουν σε αυτή».

Η Αν Όλντμιξον, συνταξιούχος βιβλιοθηκάριος γυμνασίου, λέει ότι δέχθηκε bullying για να αλλάξει θέση στην JetBlue Airways σε μια πτήση από τη Βοστώνη για τη Φλόριντα, ώστε δύο φίλοι να μπορούν να καθίσουν μαζί. Δεν ήταν κακή η ανταλλαγή που της πρότειναν καθώς της προσέφεραν θέση στο παράθυρο, αλλά βρήκε τον τόνο του άλλου επιβάτη προσβλητικό.

Μια άλλη επιβάτιδα καταγγέλλει ότι χρειάστηκε πολύ χρόνο για να πείσει κάποιον να ανταλλάξει θέσεις, ώστε ο σύζυγός της και ο 3χρονος γιος της να καθίσουν μαζί σε μια πτήση της Delta Air Lines αυτόν τον μήνα.

Η αεροσυνοδός Μίτρα Αμιρζαντέ, είπε ότι μεσολαβεί σε αιτήματα αλλαγής καθισμάτων μόνο όταν εμπλέκεται παιδί. Λέει ότι έχει γίνει καλή στο να «διαβάζει το δωμάτιο» και να βρίσκει εθελοντές, αλλά όταν αυτό δεν λειτουργεί, παίρνει τα πράγματα σε μια βαθμίδα. «Έχω πει στο παρελθόν, “εντάξει, άρα θα προσέξεις το μικρό παιδί;”», λέει. «Θα θέλεις τα σνακ τους και τα βιβλία ζωγραφικής τους τότε, γιατί θα τα χρειαστούν».

Πηγή: Wall Street Journal