Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:
“Για ακόμη ένα τρίμηνο, ο Όμιλος παρουσίασε σταθερή αύξηση πωλήσεων, σύμφωνα με τους στόχους του. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική των Luxury & Lifestyle brands, στη συνεχή ανάπτυξη σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες και στη θετική επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία, στους οποίους η Accor ήταν ένας από τους Premium συνεργάτες. Συνεχίζοντας να συνδυάζουμε την επιχειρησιακή ευελιξία, την ποιότητα στην εκτέλεση και την οικονομική πειθαρχία, είμαστε πεπεισμένοι για την ικανότητά μας να εδραιώσουμε τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου μακροπρόθεσμα και να επιτύχουμε σημαντική ανάπτυξη στα αποτελέσματά μας το 2024.”
Ενώ η ανάπτυξη του RevPAR ομαλοποιείται, ο Όμιλος συνεχίζει να επωφελείται από την ποικιλομορφία του ως προς τη γεωγραφία και το segment. Και τα δύο τμήματα του Ομίλου, Premium, Midscale & Economy (PM&E) και Luxury & Lifestyle (L&L), παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Accor άνοιξε 47 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 8.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη μονάδων κατά 3,2% τους τελευταίους 12 μήνες. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 838.826 δωματίων (5.638 ξενοδοχεία) και ένα pipeline 231.000 δωματίων (1.380 ξενοδοχεία).
RevPAR τρίτου τριμήνου 2024
Η κατηγορία Premium, Midscale & Economy (PM&E) κατέγραψε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, ακόμα καθοδηγούμενο από τις τιμές παρά από τα
ποσοστά πληρότητας.
Η περιοχή Ευρώπης-Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση 6% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023.
- Η Γαλλία, που αντιπροσωπεύει το 45% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επωφελήθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Όπως αναμενόταν, η διοργάνωση οδήγησε σε ισχυρή αύξηση του RevPAR στο Παρίσι. Στις επαρχίες, η κίνηση παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ ο Σεπτέμβριος επηρεάστηκε από μια υψηλή βάση σύγκρισης που συνδέεται με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι που που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2023.
- Το Ηνωμένο Βασίλειο, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε ελαφρώς θετική ανάπτυξη RevPAR, σύμφωνα με τα προηγούμενα τρίμηνα, με παρόμοιες επιδόσεις στο Λονδίνο και στις επαρχίες.
- Η Γερμανία, που αντιπροσωπεύει το 12% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, σημείωσε μεγαλύτερη αύξηση του RevPAR σε σύγκριση με τις δύο παραπάνω χώρες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
- Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού παρουσίασε αύξηση 1% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, με αντίθετες επιδόσεις ανά χώρα.
- Η Νοτιοανατολική Ασία, που αντιπροσωπεύει το 34% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, ήταν η ζώνη με την πιο ισχυρή ανάπτυξη του RevPAR, καθώς επωφελήθηκε από τη διεθνή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης από την Κίνα.
- Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, που αντιπροσωπεύουν το 20% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, επηρεάστηκαν αρνητικά από το χρονοδιάγραμμα των θρησκευτικών προσκυνημάτων, όπως το Χατζ, καθώς και από την καθυστερημένη έναρξη της Umrah στη Σαουδική Αραβία. Σε αυτό προστίθεται και η σταδιακή επαναλειτουργία 5 ξενοδοχείων στο Ντουμπάι, τα οποία είχαν κλείσει μετά τις πλημμύρες τον Απρίλιο. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρήθηκε σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας μήνα με τον μήνα.
- Στον Ειρηνικό, που αντιπροσωπεύει το 26% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η ανάπτυξη του RevPAR παρέμεινε σταθερή, επηρεασμένη από τη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη και την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
- Στην Κίνα, που αντιπροσωπεύει το 21% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή, η αλλαγή στο RevPAR ήταν αρνητική. Όπως σε πολλούς κλάδους, η αγορά παραμένει απαιτητική. Αν και οι Κινέζοι πελάτες ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ωφελώντας ιδιαίτερα τη Νοτιοανατολική Ασία, η εγχώρια αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τη πτώση της κατανάλωσης.
- Η περιοχή της Αμερικής, που αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (60% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων στην περιοχή), κατέγραψε αύξηση στο RevPAR λόγω της ισχυρής ζήτησης, ιδιαίτερα από business πελάτες και εκδηλώσεις στο Σάο Πάολο.
Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) παρουσίασε αύξηση 7% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, κυρίως λόγω υψηλότερης πληρότητας.
- Το Luxury segment, που αντιπροσωπεύει το 73% των εσόδων από κρατήσεις δωματίων του τμήματος, παρουσίασε αύξηση 5% στο RevPAR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η επίδοση οφείλεται σε όλα τα brands και αντικατοπτρίζει τις διάφορες τάσεις που παρατηρήθηκαν στις αγορές της PM&E, αλλά με ένα ελαφρύ premium.
- To Lifestyle segment παρουσίασε αύξηση στο RevPAR κατά 14% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023, και πάλι κυρίως λόγω των resorts, ιδιαίτερα στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Έσοδα Ομίλου
Για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο Όμιλος κατέγραψε έσοδα ύψους €1,434 εκατ., αυξημένα κατά 12% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε αύξηση 7% για την κατηγορία Premium, Midscale & Economy και αύξηση 18% για την κατηγορία Luxury & Lifestyle.
Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στην κατηγορία Luxury & Lifestyle (Hotel Assets & Other segment), συνέβαλαν με €56 εκατ.
Οι συναλλαγματικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο €30 εκατ., κυρίως σε σχέση με το βραζιλιάνικο ρεάλ (-13%) και την αιγυπτιακή λίρα (-37%).
(1) Premium, Midscale & Economy