Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα την πρόταση για εξαγορά του 41% της ITA Airways από την Lufthansa με την προϋπόθεση της εφαρμογής σημαντικών αλλαγών στις χρονοθυρίδες στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου που έχει κυρίαρχη θέση.
Με την εφαρμογή αυτών των αλλαγών στις χρονοθυρίδες το αεροδρόμιο του Linate θα μειώσει την κυριαρχία της ITA Airways, λόγω της τοποθεσίας του αεροδρομίου που βρίσκεται πιο κοντά στο Μιλάνο από την Μαλπένσα και λόγω της αύξησης των ναύλων γεγονός που αυξάνει αντίστοιχα τα έσοδά τους και την απόδοση. Η μείωση της κυριαρχίας της ITA Airways θα φέρει την εδραίωση της Easyjet, IAG και Air France-KLM. Συγκεκριμένα, η EasyJet θα λάβει τις περισσότερες θέσεις για το Linate και η Lufthansa στις μικρές αποστάσεις. Για την British Airways (IAG) και την Air France KLM αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να προσφέρουν καλύτερη επιλογή ευκαιριών για συνδέσεις μεγάλων αποστάσεων μέσω των κόμβων τους στο Χίθροου του Λονδίνου, το Παρίσι CDG και το Άμστερνταμ.
Δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ξεκινήσουν οι νέες υπηρεσίες.
Η συγχώνευση Lufthansa-ITA Airways ξεκίνησε να γίνεται επίσημη τον Νοέμβριο του 2023 με την πρόταση για εξαγορά του 41% της ITA Airways από την Lufthansa, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ενέκρινε αργότερα και όπως φαίνεται το υπόλοιπο 59% θα αποκτηθεί στην πορεία.
Η πρώτη έγκριση δόθηκε τον Ιούλιο του 2024, όταν η Επιτροπή συμφώνησε με τη συμφωνία στο σύνολό της, με τον όρο ότι θα εξαλειφθεί ο ανταγωνισμός πριν η γερμανική εταιρεία, Lufthansa εισαχθεί στην αγορά. Ωστόσο, η πρόταση για τις διορθωτικές χρονοθυρίδες ήταν αυτή που έκανε την Επιτροπή να αποδεχθεί το αίτημα με τη λογική ότι θα μπορέσουν να βελτιωθούν οι χρόνοι και τα προγράμματα στους αερομεταφορείς.