Νέα επίθεση εξαπέλυσε η Ryanair κατά της πλατφόρμας online κρατήσεων eDreams, κατηγορώντας τη για παραπλάνηση των καταναλωτών, υπερχρεώσεις και χρήση ψευδών στοιχείων στις κρατήσεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ryanair, η eDreams χρησιμοποιεί τρίτους παρόχους με έδρα την Κίνα για την κράτηση εισιτηρίων Ryanair, καταχωρώντας ψεύτικες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ψεύτικες ταχυδρομικές διευθύνσεις και κινεζικά στοιχεία πληρωμής, παραβιάζοντας σαφώς τους όρους χρήσης της αεροπορικής. Το φαινόμενο αυτό αποδίδεται σε πρακτικές «screen scraping» — δηλαδή, την αυτόματη συλλογή δεδομένων από την ιστοσελίδα της Ryanair — που οδηγεί στη δημιουργία κρατήσεων χωρίς την έγκριση της εταιρείας και χωρίς οι επιβάτες να έχουν πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία της κράτησής τους. Αναφέρεται μάλιστα ότι οι καταναλωτές έχουν χρεωθεί έως και 52% περισσότερα από τις τιμές που ισχύουν στην επίσημη ιστοσελίδα της Ryanair για πτήσεις, επιλογή θέσεων και αποσκευές.

Ο Chief Marketing Officer (Διευθυντής Μάρκετινγκ) , Dara Brady, δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Η χρήση κινεζικών στοιχείων πληρωμής, ψευδών email και διευθύνσεων από την eDreams είναι ανησυχητική και αποκαλύπτει την αντικαταναλωτική της τακτική. Ακόμη πιο σοβαρό είναι το γεγονός ότι φαίνεται πρόθυμη να διαβιβάζει περιττά τα προσωπικά δεδομένα Ευρωπαίων επιβατών σε τρίτους στην Κίνα».

Η Ryanair καλεί εκ νέου τους καταναλωτές να πραγματοποιούν κρατήσεις μόνο μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της ή μέσω εξουσιοδοτημένων συνεργατών OTA, ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσβαση στον λογαριασμό myRyanair και η άμεση ενημέρωση για πληροφορίες πτήσεων και ασφάλειας, χωρίς τις «σημαντικές κρυφές χρεώσεις» της eDreams.