Ο ήλιος, η θάλασσα, ο πολιτισμός και οι γραφικές τοποθεσίες συγκαταλέγονται στους βασικούς λόγους που ωθούν ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία να επιλέξουν την Ελλάδα φέτος, σύμφωνα με νέα έρευνα της Visa σε συνεργασία με την Ipsos.
Κίνητρα επίσκεψης
Η παραλία παραμένει το ισχυρότερο χαρτί: το 69% των τουριστών επιλέγουν την Ελλάδα για τις στιγμές χαλάρωσης στο νερό, με τα ποσοστά να ανεβαίνουν για Βρετανούς και Γάλλους. Ο πολιτισμός έρχεται δεύτερος, με 65% συνολικά και κορυφαίο ενδιαφέρον από τους Γάλλους (72%). Οι Αμερικανοί δείχνουν ευρύτερο ενδιαφέρον, εντάσσοντας στη λίστα και τη νυχτερινή ζωή, θεματικά πάρκα και συναυλίες.
Διάρκεια και εποχή ταξιδιών
Τουλάχιστον οι μισοί τουρίστες επιλέγουν διαμονή 4–7 ή και 8+ ημερών. Η εποχικότητα διαφέρει: οι Αμερικανοί προτιμούν τον Ιούλιο, οι Βρετανοί τον Μάιο και Ιούνιο, ενώ οι Γάλλοι στρέφονται στον Σεπτέμβριο. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 50% των ταξιδιωτών θα επισκεφθεί παράλληλα την Ιταλία, και το 40% την Ισπανία.
Επιλογές εντός Ελλάδας
Η Αθήνα και τα νησιά συνεχίζουν να μαγνητίζουν. Για τους Αμερικανούς, η Αττική βρίσκεται πρώτη στις προτιμήσεις, ακολουθούμενη από το Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη. Οι Βρετανοί δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα Ιόνια Νησιά, ενώ οι Γάλλοι μοιράζουν την ψήφο τους ανάμεσα σε Αττική, Κρήτη και Νότιο Αιγαίο.
Προϋπολογισμός διακοπών
Το υψηλότερο μέσο ποσό δαπάνης καταγράφεται στους τουρίστες από τις ΗΠΑ με 3.040 ευρώ ανά άτομο. Οι Βρετανοί προγραμματίζουν περίπου 1.900 ευρώ, ενώ οι Γάλλοι 2.550 ευρώ. Ο τουρισμός πολυτελείας συνδέεται κυρίως με τους Αμερικανούς επισκέπτες.
Συνήθειες πληρωμών
Παρά την άνοδο των ανέπαφων συναλλαγών, οι φυσικές κάρτες παραμένουν η κύρια επιλογή πληρωμής. Ωστόσο, οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν μετρητά για μικρότερες αγορές, όπως σε δημόσιες συγκοινωνίες ή τουριστικά καταστήματα. Οι Γάλλοι φαίνεται να είναι πιο ψηφιακοί, κάνοντας περιορισμένη χρήση μετρητών.
Σχεδιασμός και ψηφιακά εργαλεία
Περίπου 9 στους 10 τουρίστες οργανώνουν το ταξίδι τους ένα μήνα πριν την αναχώρηση. Ενώ οι κλασικές πλατφόρμες κρατήσεων παραμένουν πρώτες σε χρήση, η χρήση του ChatGPT ανεβαίνει ως εργαλείο έμπνευσης και πληροφοριών, κυρίως από Αμερικανούς ταξιδιώτες.
Οικολογικές ευαισθησίες
Ο οικοτουρισμός έχει ισχυρότερη απήχηση στους Αμερικανούς, με το 30% να δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει έως και 10% περισσότερο για «πράσινες» επιλογές. Το ενδιαφέρον αφορά κυρίως τη βιωσιμότητα σε τομείς όπως η εστίαση, οι μεταφορές και οι τουριστικές δραστηριότητες.
Σχόλιο της Visa
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε:
«Η Visa δεσμεύεται να προωθεί τις ψηφιακές πληρωμές, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών στην Ελλάδα. Από την εισαγωγή ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε όλη την Αθήνα και σε τριάντα ακόμη πόλεις μέχρι την εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, υλοποιούμε πρωτοβουλίες που διευκολύνουν τους επισκέπτες στην Ελλάδα και ενισχύουν την προσβασιμότητα.
Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Τουρισμού για την υποστήριξη του στρατηγικού σχεδιασμού που στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Καθώς η σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει, η έρευνά μας με την Ipsos αποσκοπεί στο να βοηθήσει τον τουριστικό τομέα να πραγματοποιήσει καλύτερη στόχευση των επισκεπτών και να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες. Τελικός στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, με τον τουρισμό να αποτελεί ως ζωτικό συστατικό της ανάπτυξης».




















