Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου ζητά την άμεση αναστολή της επιβολής του νέου τέλους επιβατών κρουαζιέρας, με επιστολή που απεστάλη στον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Βασίλη Κικίλια.

Ο Πρόεδρος του Ταμείου, Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας, εκφράζει την έντονη αντίθεση του στο μέτρο, τονίζοντας ότι μια τέτοια απόφαση θα πλήξει άδικα τη Μύκονο, καθώς – όπως σημειώνει – το τέλος των 20 ευρώ εφαρμόζεται μόνο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

«Σε άλλους προορισμούς είναι κατά πολύ χαμηλότερο, πράγμα, που , εκτός των άλλων, δημιουργεί συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού» σε βάρος των τοπικών επαγγελματιών των οποίων το εισόδημα στηρίζεται και στον επιβάτη της κρουαζιέρας. Και όλα αυτά, σε μια εποχή που ο τουρισμός, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των οικονομικών που προηγήθηκαν, δεν διανύει τις καλύτερες ημέρες του, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες.»

Ο κ. Μέγας χαρακτηρίζει την επιβολή του τέλους από 1η Ιουλίου ως «τιμωρητική» και «αναποτελεσματική», υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα της υπερσυγκέντρωσης επισκεπτών έχει ήδη αντιμετωπιστεί στο νησί με το σύστημα διαχείρισης θέσεων πρόσδεσης (berth allocation system) και τις διαθέσιμες λιμενικές υποδομές:

«Για εμάς στο Λιμενικό Ταμείο, αποτελεί προτεραιότητα η ορθολογική προσέγγιση των πλοίων, η ασφάλεια των λιμένων μας, οι λιμενικές υποδομές και η ομαλή λειτουργία τους. Για αυτό συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα για ισορροπημένη και όχι 60πλάσια αύξηση των τελών επιβατών, που εφαρμόζεται μόνο στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, σε αντίθεση με άλλους προορισμούς όπου τα τέλη είναι κατά πολύ μικρότερα.»

 

Το πλήρες κείμενο της επιστολής είναι διαθέσιμο παρακάτω:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, 

Η εξαγγελθείσα από την κυβέρνηση επιβολή από την 1η Ιουλίου του τέλους επιβατών κρουαζιέρας, πέρα από τιμωρητική, είναι και αναποτελεσματική. Εφαρμόζεται για την επίλυση του θέματος της αποφυγής υπερσυγκέντρωσης επισκεπτών, τη στιγμή που, εμείς στη Μύκονο, χάρη στο berth allocation system, αλλά και από το γεγονός ότι διαθέτουμε στην ουσία έξη σταθμούς εισόδου ISPS, το έχουμε ήδη λύσει

Αυτό σημαίνει ότι εάν η κυβέρνηση επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου θα επιφέρει ένα τεράστιο και άδικο πλήγμα στο νησί μας, τη στιγμή που το τέλος των 20 ευρώ αφορά μόνο τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Σε άλλους προορισμούς είναι κατά πολύ χαμηλότερο, πράγμα, που, εκτός των άλλων, δημιουργεί συνθήκες «αθέμιτου ανταγωνισμού» σε βάρος των τοπικών επαγγελματιών των οποίων το εισόδημα στηρίζεται και στον επιβάτη της κρουαζιέρας. Και όλα αυτά, σε μια εποχή που ο τουρισμός, λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των οικονομικών που προηγήθηκαν, δεν διανύει τις καλύτερες ημέρες του, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Αντί λοιπόν να ενισχύουμε τα κίνητρα επισκεψιμότητας προκαλούμε συνθήκες ανάσχεσης του τουριστικού ρεύματος που, με τη διαφορά της τιμολόγησης ανά προορισμό, είναι σαν να θέλουμε να ευνοήσουμε κάποιες περιοχές σε βάρος άλλων

Για εμάς στο Λιμενικό Ταμείο, αποτελεί προτεραιότητα η ορθολογική προσέγγιση των πλοίων, η ασφάλεια των λιμένων μας, οι λιμενικές υποδομές και η ομαλή λειτουργία τους. Για αυτό συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα για ισορροπημένη και όχι 60πλάσια αύξηση των τελών επιβατών, που εφαρμόζεται μόνο στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, σε αντίθεση με άλλους προορισμούς όπου τα τέλη είναι κατά πολύ μικρότερα. 

 

Κύριε Υπουργέ

Όπως γνωρίζετε η Μύκονος αποτελεί δημοφιλή προορισμό παγκοσμίως και για τον τουρισμό της κρουαζιέρας. Εφέτος αναμένουμε πάνω από 900 περίπου αφίξεις  κρουαζιερόπλοιων με περισσότερους από ενάμιση εκατομμύριο επιβάτες, έναντι 768 προσεγγίσεων με 1.290.000 επιβάτες του 2024. Οι νέες αφίξεις της εφετινής χρονιάς αναμένεται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την τοπική οικονομία παρέχοντας ταυτόχρονα μια πιο ομαλή και άνετη εμπειρία για τους επισκέπτες χωρίς επιβάρυνση των κατοίκων και των άλλων επισκεπτών του νησιού, χάρη στα μέτρα που έχουμε λάβει και τα οποία προανέφερα

Ο αγώνας είναι συνεχής και το χρέος μας μεγάλο για να διατηρήσουμε και από τη δική μας πλευρά και αρμοδιότητα, ως Λιμενικό Ταμείο, το κύρος και τη φήμη του νησιού μας. Κάνουμε ότι μπορούμε τόσο για την αισθητική αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων όσο και για την ασφάλεια και τη λειτουργική τους ικανότητα. Για τους λόγους αυτούς, σας καλούμε να αναθεωρήσετε την απόφαση επιβολής ενός αναποτελεσματικού, όπως αποδείχθηκε από διεθνείς πρακτικές, τέλους πολύ περισσότερο όταν η τιμή των 20 ευρώ αφορά μόνο τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ενώ σε όλους τους άλλους προορισμούς κρουαζιέρας είναι μόλις 5 ευρώ. 

 

Κύριε Υπουργέ, 

Σας ανέλυσα τις σκέψεις μας, όχι για να προσθέσω απλά μια φωνή διαμαρτυρίας, αλλά για να καταδείξω την ανάγκη αλλαγής της οπτικής που έχει ανάγκη το νησί μας από την Πολιτεία. Πολύ περισσότερο που μέσω αυτών των τιμωρητικών και άδικων εισπρακτικών μέτρων ενέχει ο κίνδυνος μείωσης των μελλοντικών προσεγγίσεων, με ότι αυτό σημαίνει για την οικονομία του τόπου. Εδώ στη Μύκονο κρατάμε ψηλά τη σημαία της τουριστικής Ελλάδας μαζί με τη συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματιών όλων των κλάδων. Οι Μυκονιάτες είμαστε φιλότιμοι και φιλόξενοι. Αναγνωρίζουμε τη σημασία του τουρισμού για εμάς, για τις οικογένειές μας και τον ευλογημένο αυτό τόπο που έχουμε το προνόμιο να κληρονομήσουμε από τους προγόνους μας. Χρέος μας είναι να τον παραδώσουμε και στις επόμενες γενιές όπως και εμείς τον παραλάβαμε από τους γονείς μας. Χρέος όμως και όλων είναι να αποδείξουν έμπρακτα ότι αυτό το νησί αξίζει καλύτερης αντιμετώπισης και προσοχής.