Δύο σοβαρά περιστατικά τραυματισμού εργαζομένων στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» φέρνει στο φως το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας αγανάκτηση για τις συνθήκες εργασίας.

Στην ανακοίνωσή του, το Σωματείο εύχεται περαστικά στους τραυματίες και τονίζει ότι «στο πρώτο περιστατικό συνάδελφος μας στην επίγεια εξυπηρέτηση ποδοπατήθηκε από σκάλα επιβίβασης – αποβίβασης επιβατών και αυτή τη στιγμή είναι ανίκανος για εργασία! Είναι απαράδεκτο ότι η εταιρεία μέχρι και σήμερα δεν έχει πάρει μέτρα για τον συνάδελφο μας. Άμεσα η εργοδότρια εταιρεία να μονιμοποιήσει τον συνάδελφο και να καλύψει όλα τα έξοδα της ανάρρωσης του. Στο δεύτερο, συνάδελφος σε αεροπορική εταιρεία τραυματίστηκε στο κεφάλι από πτώση αντικειμένου στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της προσγείωσης!».

Κατά την ίδια ανακοίνωση, τα περιστατικά αυτά «δεν είναι κεραυνοί εν αιθρία», καθώς «το ένα εργατικό ατύχημα διαδέχεται το άλλο». Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2025 μέσω του Αεροδρομίου Μακεδονία διακινήθηκαν 3,5 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,2% σε σχέση με το 2024.

Με ιδιαίτερα αιχμηρή γλώσσα, το Σωματείο υποστηρίζει ότι «οι χώροι εργασίας μας έχουν μετατραπεί σε “κοιλάδες των Τεμπών”», επισημαίνοντας:

  • «Η εντατικοποίηση ειδικά κατά τους θερινούς μήνες βαράει στο κόκκινο!»

  • «Πολλά τμήματα των εταιρειών είναι υποστελεχωμένα και το υπάρχον λιγοστό προσωπικό είναι ήδη καταπονημένο.»

  • «Οι εταιρείες στο Αεροδρόμιο διατηρούν προσωπικό με μηνιαίες συμβάσεις, εύκολα ανακυκλώσιμο και χωρίς την απαιτούμενη εμπειρία και γνώση του αντικειμένου της εργασίας του.»

  • «Το προσωπικό στο Αεροδρόμιο εργάζεται με κυλιόμενο ωράριο με απόσταση 11 ώρες από την προηγούμενη βάρδια, χωρίς να υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος ξεκούρασης.»

  • «Δεν δίνονται πάντα από τις εταιρείες οι προβλεπόμενες άδειες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα το προσωπικό να είναι εξαντλημένο.»

Επιπλέον, το Σωματείο απευθύνει σαφή προειδοποίηση στην κυβέρνηση «ούτε να το σκέφτεται» να προχωρήσει σε ψήφιση του μέτρου για «το αίσχος της 13ωρης εργασίας στον ίδιο εργοδότη», ζητώντας από τις εταιρείες να μην το εφαρμόσουν: «Να μην το φέρνουν καν στη Βουλή. Θα μας βρουν απέναντί τους».

Σε δραματικό τόνο, τονίζεται επίσης: «Ήδη φέτος έχουμε χάσει δύο συναδέλφους σε άλλα Αεροδρόμια και στο δικό μας έχουν συμβεί πολύ επικίνδυνοι τραυματισμοί! Δεν θα επιτρέψουμε κανείς συνάδελφος να μην γυρίσει στο σπίτι του». Παράλληλα, γίνεται κάλεσμα σε μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο της ΔΕΘ το Σάββατο (06/09), στις 19:00, στην πλατεία ΧΑΝΘ, στη Θεσσαλονίκη.

Μεταξύ των βασικών αιτημάτων του Σωματείου περιλαμβάνονται:

  • Άμεση διερεύνηση των περιστατικών.

  • Προσλήψεις και στελέχωση όλων των τμημάτων με επαρκές προσωπικό.

  • Κατάργηση του κυλιόμενου ωραρίου και θέσπιση σταθερού προγράμματος 7 ωρών ημερησίως, 5 ημερών την εβδομάδα.

  • Μονιμοποίηση των εργαζομένων με συμβάσεις αορίστου χρόνου.

  • Τήρηση όλων των κανονισμών ασφάλειας της IATA και αναβάθμιση όπου απαιτείται.