Σε μία από τις πιο σημαντικές κινήσεις της τελευταίας δεκαετίας, η Boeing επιδιώκει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να προχωρήσει στην εξαγορά της Spirit AeroSystems, κατασκευαστή αεροπορικών εξαρτημάτων που η ίδια είχε πουλήσει πριν από περίπου 20 χρόνια.

Το ύψος της συμφωνίας ανέρχεται στα 4,7 δισ. δολάρια και στόχος είναι η ενοποίηση των συστημάτων παραγωγής της Boeing.

Ήδη, η Αρχή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) έχει δώσει το πράσινο φως έπειτα από έρευνα που διενήργησε, καταλήγοντας ότι η συγχώνευση δεν θα μειώσει σημαντικά τον ανταγωνισμό στην αγορά. Τώρα, η αμερικανική εταιρεία στρέφει το βλέμμα της στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με το Reuters, έγγραφα που αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της Κομισιόν δείχνουν ότι η ΕΕ θα αποφανθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου για το αν η συμφωνία μπορεί να προχωρήσει. Ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα είναι η Spirit να πουλήσει στην Airbus συγκεκριμένα τμήματα και περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με την παραγωγή εξαρτημάτων για τα αεροσκάφη της.

Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρείται από τα τελευταία εμπόδια που απομένουν. Παράλληλα, απαιτείται και η έγκριση από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC), η οποία έχει ζητήσει επιπλέον πληροφορίες στο πλαίσιο της αξιολόγησης. Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2024, είναι εξ ολοκλήρου ανταλλαγή μετοχών, με αξία περίπου 4,7 δισ. δολαρίων. Αν υπολογιστεί και το χρέος της Spirit, η αποτίμηση φτάνει τα 8,3 δισ. δολάρια.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄ τριμήνου, η Spirit υπολογίζει ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο τελευταίο τρίμηνο του 2025, υπό την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την Airbus.

Εφόσον η συμφωνία προχωρήσει, η Spirit AeroSystems θα περάσει πλήρως στον έλεγχο της Boeing, ενισχύοντας την αλυσίδα εφοδιασμού της και επιτρέποντας την καλύτερη διαχείριση κόστους και ποιότητας. Παράλληλα, η Airbus θα αποκτήσει πρόσβαση σε κρίσιμες δραστηριότητες της Spirit, εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα του δικού της παραγωγικού δικτύου.

Η Spirit ιδρύθηκε το 2005, μετά την πώληση της Wichita Division και των εγκαταστάσεων της Boeing στην Οκλαχόμα. Από τότε εξελίχθηκε σε ανεξάρτητο προμηθευτή παγκόσμιας εμβέλειας, συνεργαζόμενη με μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως η Boeing, η Airbus, η Rolls-Royce, η Bombardier, η Bell Helicopter και η Mitsubishi Aircraft Corporation.