Η γαλλική εταιρεία VoltAero ανακοίνωσε τις πρώτες εφαρμογές του κινητήρα της Kawasaki από το H2 SX σε αεροπορικά προγράμματα.
Μόλις δύο μήνες έχουν περάσει από την αποκάλυψη της Kawasaki ότι αναπτύσσει δύο νέους αεροπορικούς κινητήρες, βασισμένους στον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο του H2 SX.
Στο μεταξύ, η VoltAero είχε ήδη παρουσιάσει στην έκθεση France Air Expo στη Λυών τον HPU 210, την πρώτη εμπορική αξιοποίηση του μικρότερου από αυτούς τους κινητήρες, λίγο πριν η Kawasaki δώσει στη δημοσιότητα λεπτομέρειες.
Ο HPU 210 είναι ένας ηλεκτρικός-υβριδικός κινητήρας για μονοκινητήρια ελικοφόρα, που συνδυάζει τον τετρακύλινδρο του H2 SX με ισχύ 201 hp και έναν ηλεκτροκινητήρα 80,5 hp. Το αεροσκάφος βασίζεται στον θερμικό κινητήρα για τις βασικές ανάγκες, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον ισχύ, όπως 40% περισσότερη ώθηση στην απογείωση.
Η πατενταρισμένη διάταξη της VoltAero υπόσχεται μικρότερες αποστάσεις απογείωσης, καλύτερη ευελιξία και υψηλότερη ταχύτητα πτήσης. Παράλληλα, εξασφαλίζει 1.500 ώρες λειτουργίας πριν από ανακατασκευή του θερμικού κινητήρα.
Μετά το ντεμπούτο του HPU 210 και το άνοιγμα προπαραγγελιών, η VoltAero αποκάλυψε και το εξαθέσιο Cassio 330, την τελική μορφή ενός πρωτοτύπου που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο πριν.
Το Cassio 330 αποτελεί επίσης υβριδική εφαρμογή του κινητήρα του H2 SX, αλλά με διαφορετικό ρόλο: το αεροσκάφος κινείται αποκλειστικά από δύο ηλεκτροκινητήρες στις έλικες της ουράς, ενώ ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως range extender φορτίζοντας τις μπαταρίες. Έτσι εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς υπερβολικό βάρος από μπαταρίες.
Η παραγωγή του Cassio 330 θα γίνει στο νέο εργοστάσιο της VoltAero στη Saint Agnant, στη Γαλλία, μια μονάδα 2.400 τ.μ. που εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο και θα μπορεί να κατασκευάζει έως 150 αεροσκάφη ετησίως.
Σύμφωνα με την Kawasaki, οι αεροπορικοί της κινητήρες αναμενόταν να μπουν στην παραγωγή ως το 2030, με πιστοποίηση για βενζίνη, και από το 2035 να υποστηρίζουν καύσιμα όπως υδρογόνο και συνθετική βενζίνη. Ωστόσο, οι εξελίξεις δείχνουν ότι ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί εμπορικά νωρίτερα, με τη VoltAero να δηλώνει ότι στο μέλλον οι υβριδικοί της θα λειτουργούν και με εναλλακτικά καύσιμα.