Η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών επιμένει στη στρατηγική οικονομικής σταθερότητας, καθώς ξεδιπλώνεται το σχέδιο της πρώτης μεγάλης επέκτασης ύψους 1,28 δισ. ευρώ.

Διατηρώντας την πρόβλεψη για καθαρά κέρδη 200 εκατ. ευρώ ετησίως στα έτη 2025–2026, προγραμματίζει την υπογραφή της μεγάλης σύμβασης του 1,1 δισ. ευρώ για το νέο terminal στις αρχές του 2026, με κορυφαίους ομίλους να διεκδικούν το έργο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τρίτης (09/9), η επιβατική κίνηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αναπτύσσεται με ρυθμό 6,8% στο οκτάμηνο. Κατά την παρουσίαση αποτελεσμάτων εξαμήνου, ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Παράσχης εκτίμησε ότι η ετήσια αύξηση θα διαμορφωθεί στο 6,5%, με τάση επιβράδυνσης σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Με άνοδο στη δεύτερη θέση της Ευρώπης ως προς τη συνδεσιμότητα, και ανάπτυξη 33% σε σχέση με το 2019, το αεροδρόμιο θα ενισχύσει το δίκτυό του με 12 νέες συνδέσεις στο δεύτερο εξάμηνο. Όπως δήλωσε ο κ. Παράσχης, «αυτό αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας και για το μέλλον, με έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου μας και στις long haul αγορές, στοχεύοντας στην άμβλυνση της εποχικότητας με επέκταση της σεζόν».

Κατά το πρώτο εξάμηνο, η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 9,8%, με ισχυρή ζήτηση από Δυτική Ευρώπη (+6,9%), Ανατολική Ευρώπη (+13,6%) και Αμερική (+14,6%). Σημαντική ενίσχυση κατέγραψαν και οι αγορές Μέσης Ανατολής (+22,4%), Αφρικής (+20,4%) και υπόλοιπης Ασίας (+18,9%).

Στα οικονομικά αποτελέσματα, τα μη αεροπορικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 77,7 εκατ. ευρώ, συμβάλλοντας στο σύνολο των 308,2 εκατ. ευρώ. Η διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών Νάντια Ξηρογιάννη σημείωσε ότι «η οικονομική μας σταθερότητα είναι πλήρως θωρακισμένη για τα επόμενα χρόνια. Οι επιδόσεις είναι όλες εντός των προβλέψεών μας, δεδομένου ότι έχει ξεκινήσει η μεγάλη επένδυση για την επέκταση».

Την ίδια ώρα, το πρόγραμμα κινήτρων για αύξηση της off season ζήτησης οδήγησε σε μείωση του τέλους εξυπηρέτησης επιβατών κατά 30% από 1/10/2025 έως 30/04/2026, ενώ θεσπίστηκαν εκπτώσεις έως 1,50 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Το έργο επέκτασης προχωρά βάσει σχεδίου: ήδη κατασκευάζονται ο πολυώροφος χώρος στάθμευσης (MSP) και ο νέος βορειοδυτικός χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (NWA). Η μελέτη για την επέκταση του κεντρικού και του δορυφορικού terminal προβλέπει αύξηση της επιφάνειας κατά 150.000 τ.μ. και διπλασιασμό των εμπορικών χώρων. Παράλληλα, εξελίσσεται ο διαγωνισμός για τη μεγάλη σύμβαση των 1,1 δισ. ευρώ, με υποψήφιους τους ομίλους ΤΕΡΝΑ–REDEX, ΑΚΤΩΡ (σε συνεργασία με ξένη εταιρεία) και METKA–ΑΒΑΞ.