Ένα φουτουριστικό αεροπλάνο αξίας 16,6 εκατ. ευρώ, το οποίο διαθέτει οθόνες αντί για παράθυρα, αποκαλύφθηκε πρόσφατα.
Το τζετ, με την ονομασία Phantom 3500, αξιοποιεί τεχνολογία εξωτερικών καμερών για να προσφέρει καθηλωτικές εικόνες στους επιβάτες, ενώ η Otto Aerospace αναμένεται να το κυκλοφορήσει το 2027. Η εξαιρετικά λεία εξωτερική επιφάνεια βελτιώνει τη ροή του αέρα (laminar flow), μειώνοντας την αντίσταση και ενισχύοντας την αποδοτικότητα καυσίμου. Χωρίς τα παραδοσιακά παράθυρα, το Phantom 3500 καταναλώνει περίπου 60% λιγότερο καύσιμο από συμβατικά αεροπλάνα, ενώ προσφέρει αυξημένη εμβέλεια.
Το προηγμένο σύστημα καμερών μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο εικόνες του περιβάλλοντος, δημιουργώντας μοναδική εμπειρία θέασης του ουρανού και του τοπίου για τους επιβάτες. Η καμπίνα ύψους δύο μέτρων εξασφαλίζει άνετο χώρο για εννέα άτομα, ενώ το πιλοτήριο ενσωματώνει προηγμένα αεροναυτικά όργανα και τεχνολογικά συστήματα επόμενης γενιάς. Όπως σημειώνει η Otto Aerospace: «Οι επιβάτες απολαμβάνουν εκπληκτική θέα, ενώ παράλληλα επωφελούνται από την αυξημένη αεροδυναμική και την αποδοτικότητα που προσφέρει ο σχεδιασμός πλήρους laminar flow».
Η FlexJet, εταιρεία ιδιωτικών τζετ, έχει ήδη παραγγείλει 300 μονάδες του Phantom 3500, αναδεικνύοντας την εμπιστοσύνη της στις καινοτομίες της Otto Aerospace. Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος είναι η «επανερμηνεία της οικονομίας στην επιχειρηματική και ιδιωτική αεροπορία με απλοποιημένα συστήματα, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και απλοποιημένη συντήρηση». Στο Paris Air Show νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος Paul Touw ανακοίνωσε ότι το αεροπλάνο αναμένεται σε χρήση έως το 2030 και τόνισε: «Με την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα 20 χρόνια νωρίτερα από τον στόχο του 2050, δεν ανταποκρινόμαστε απλώς στις προσδοκίες, η Otto επαναπροσδιορίζει τι είναι δυνατό στην αεροπορία». Συμπλήρωσε δε: «Είναι ένα μετασχηματιστικό βήμα προς ένα μέλλον όπου η προηγμένη τεχνολογία και η βιωσιμότητα συμβαδίζουν».
Σύμφωνα με τη Daily Mail, η Otto Aerospace προγραμματίζει να μεταφέρει τα κεντρικά της γραφεία και να επενδύσει περίπου 389,5 εκατ. ευρώ σε νέα εγκατάσταση κατασκευής στο Cecil Airport, Jacksonville. Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του 2027, με πλήρη πιστοποίηση και είσοδο σε υπηρεσία έως το 2030. Παράλληλα, η United Airlines προχώρησε σε συμφωνία αγοράς έως 200 νέων αεροσκαφών από την εταιρεία JetZero, με στόχο τη μείωση εκπομπών κατά 50% και την αναβάθμιση της εμπειρίας των επιβατών έως το 2030.
Η εξέλιξη αυτή ενισχύει τις προσπάθειες μηχανικών και εταιρειών αεροπορίας να δημιουργήσουν πιο ασφαλή αεροσκάφη, μόλις τρεις μήνες μετά την τραγική συντριβή της Air India. Στο πλαίσιο του concept Project Rebirth, προτείνεται προσαρμοσμένο σύστημα με τεράστια airbags, παρόμοια με αυτά των αυτοκινήτων. Οι αισθητήρες και το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να ανιχνεύσουν επικείμενη συντριβή και να ενεργοποιήσουν ταχύτατα τα airbags στη μύτη, την κοιλιά και την ουρά του αεροσκάφους, ενισχύοντας την προστασία των επιβατών.