Ανησυχία για τους όρους ασφάλειας στο Αεροδρόμιο Ακτίου εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία, φέρνοντας το θέμα στη Βουλή με Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταγγέλλει ότι η σοβαρή υποστελέχωση των υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας δημιουργεί αυξημένους κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.
Σύμφωνα με την Κοινή Ερώτηση των βουλευτών Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου και Μίλτου Ζαμπάρα, παρά τη στρατηγική σημασία του αεροδρομίου για τον τουρισμό και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, η στελέχωση βρίσκεται μόλις στο 40% του απαιτούμενου προσωπικού. Το γεγονός αυτό, όπως σημειώνουν, παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς (Κανονισμός ΕΕ 2015/340 – Part ATCO και οδηγίες της EASA).
Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εξαναγκάζονται να εργάζονται πέρα από τα επιτρεπτά όρια ωρών, ενώ προβλήματα εντοπίζονται και στη συντήρηση διαδρόμων, φωτισμού και τεχνικού εξοπλισμού. Η κατάσταση αυτή, όπως αναφέρουν, «αυξάνει τον κίνδυνο λαθών και δυσλειτουργιών, θέτοντας σε δοκιμασία την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών».
Επιπλέον, οι βουλευτές αναδεικνύουν τις θεσμικές ευθύνες του κράτους, τονίζοντας ότι η ασφάλεια των πτήσεων αποτελεί αποκλειστική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου απέναντι στην ICAO και την EASA, χωρίς να μπορεί να εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα στρατιωτικού προσωπικού ή τις προτεραιότητες των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Ερώτηση, που υπογράφεται συνολικά από 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί το Υπουργείο να απαντήσει:
-
Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την ενίσχυση της στελέχωσης του αεροδρομίου;
-
Αν έχουν πραγματοποιηθεί επιθεωρήσεις ασφάλειας (Safety Assessments) από ΑΠΑ και ΥΠΑ, και ποια είναι τα αποτελέσματά τους;
-
Εάν σχεδιάζεται επικαιροποίηση του πλαισίου συνεργασίας Πολεμικής Αεροπορίας και παραχωρησιούχου;
-
Αν πρόκειται να συσταθεί μικτό κλιμάκιο ελέγχου (ΑΠΑ–ΥΠΑ–ΓΕΑ);
-
Και πώς διασφαλίζεται ότι η Fraport Greece τηρεί τις συμβατικές υποχρεώσεις της για τη συντήρηση και ασφάλεια των υποδομών;
Όπως καταλήγουν οι βουλευτές, «η ασφάλεια των πτήσεων και η προστασία της ανθρώπινης ζωής δεν μπορεί να αποτελούν “γκρίζα ζώνη” ευθυνών μεταξύ Υπουργείων και φορέων», καλώντας την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα.