Οι Αντιπεριφερειάρχες Λασιθίου Γιάννης Ανδρουλάκης, Τουρισμού Κυριάκος Κώτσογλου και ο εντεταλμένος για θέματα Τουρισμού της Π.Ε. Λασιθίου Μιχάλης Κλώντζας μίλησαν στην ΑΝΑΤΟΛΗ με αφορμή τον σχεδιασμό για την τουριστική προβολή της Κρήτης το 2026.
Ο κ. Ανδρουλάκης υποδέχθηκε τα στελέχη του Τουρισμού και τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη στη Λασιθιώτικη συνάντηση, σημειώνοντας: «Η όλη προσπάθεια που έχουν κάνει το στελεχικό δυναμικό και οι πολιτικοί υπεύθυνοι της Περιφέρειας για τον Τουρισμό, έχει πια αποτυπωθεί και αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανθεκτικότητα του Τουρισμού, προκύπτει από ενέργειες και προσπάθειες και μέσα από συνεργασία».
Κατά την επισήμανση της ΑΝΑΤΟΛΗΣ για το ισοζύγιο δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων στο Λασίθι, ο κ. Ανδρουλάκης σχολίασε: «Έχουμε μια πραγματικότητα που έχει να κάνει με το αεροδρόμιο Καστελίου. Δηλαδή, πώς θα είναι η Κρήτη και η διαχείριση του επισκέπτη μέσα από ένα μεγάλο αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι ζητήματα που υπήρχαν πριν, με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου θα αλλάξουν ριζικά, την επόμενη μέρα, τόσο από πλευράς της επισκεψιμότητας, αλλά και από πλευράς ανθεκτικότητας και της έννοιας της βιωσιμότητας του Τουρισμού, για την επόμενη μέρα.
Για ‘μας το ζητούμενο είναι ο σχεδιασμός μαζί με τις υποδομές να έχουν την αναπτυξιακή προέκταση που θέλουμε όλοι. Για υποδομές εμπλέκονται όλοι- και οι δήμοι και η Περιφέρεια και το ελληνικό δημόσιο. Πέραν από τον στρατηγικό σχεδιασμό και την καλή συνεργασία, ζητούμενο για την επόμενη μέρα, είναι τα αρμόδια υπουργεία να μπορούν να ανταποκριθούν στο σχεδιασμό που κάνουν όλοι οι δήμοι και η Περιφέρεια στην Κρήτη, προκειμένου να προκύψει θετικό ισοζύγιο στο οποίο αναφερθήκατε».
Απολογισμός τουριστικής περιόδου
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κ. Κώτσογλου ανέφερε: «Το συμπέρασμα θα πρέπει να αναχθεί στο επίπεδο της στρατηγικής που έχουμε χαράξει». Πρόσθεσε: «Αν η σημαντικότερη διάσταση της στρατηγικής είναι οι αφίξεις και τα έσοδα, συλλογικά, συνολικά, στην Κρήτη έχουμε ακόμη μια χρονιά-ρεκόρ! Έχουμε αύξηση μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου στις διεθνείς αφίξεις 6% και του εσωτερικού 10%. Ο Οκτώβριος τρέχει με αύξηση για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου 14% και είναι εντυπωσιακό. Αυτό οφείλεται και στον καλό καιρό ως απόρροια της κλιματικής αλλαγής… Το Ηράκλειο θα κλείσει λίγο πάνω από τα 4 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, τα Χανιά περίπου 1,6 εκατομμύριο.
Το Λασίθι και η Σητεία έχουν ακόμη χαμηλά νούμερα, αλλά παραμένουν σεβαστός τρίτος πόλος. Η κρουαζιέρα αναμένεται να ξεπεράσει τις 800.000 επιβάτες, ενώ οι πτήσεις εσωτερικού θα φτάσουν περίπου στο 1 εκατομμύριο.
Ωστόσο, όπως τόνισε, η αύξηση στα νούμερα δεν αρκεί για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική ευημερία: «Η υπερπροσφορά σε κλίνες, η μη ρυθμισμένη βραχυχρόνια μίσθωση και το παγωμένο Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό δείχνουν ότι το ισοζύγιο των ιδιωτικών επενδύσεων προηγείται έναντι των δημοσίων».
Ελλείμματα και προκλήσεις
Ο κ. Κώτσογλου συνέχισε: «Στην πραγματικότητα, όμως, εμείς βρισκόμαστε εδώ για να επικεντρωθούμε στα… ελλείμματα! Σ’ αυτό που δεν κάνουμε καλά και όχι σ’ αυτό που κάνουμε καλά. Η Διάσημη Κρήτη πάει μια χαρά, η Ποικιλόμορφη επίσης, γιατί το νησί δίνει δυνατότητες και όχι γιατί προστατεύουμε τα Τοπωνύμια».
Αναφερόμενος στη βιωσιμότητα, πρόσθεσε: «Δεν κάναμε ιδιαίτερα πράγματα. Οι προγραμματικές συμβάσεις για κάποια τοπωνύμια δεν έχουν υλοποιηθεί. Η Συνεργατική Κρήτη δοκιμάζεται, ενώ η Ολιστική Κρήτη βλέπει προβλήματα στις υποδομές, όπως ο ΒΟΑΚ και η διαχείριση υδάτων».
Συμπλήρωσε ότι αν ο Τουρισμός δεν στηριχθεί ισόρροπα στα επτά «πόδια» (Διάσημη, Ποικιλόμορφη, Ανθεκτική, Βιώσιμη, Smart, Συνεργατική, Ολιστική Κρήτη), θα αντιμετωπίσει προβλήματα.
Στρατηγική για το 2026
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού σημείωσε: «Το πρόγραμμα θα εστιάσει στις τουριστικές αγορές που είναι καταξιωμένες και σε νέες αγορές με ανοδικές τάσεις, όπως η Ινδία, ο Κόλπος, η Αμερική και η Ρωσία. Θα ενισχύσουμε τη Β. και Κεντρική Ευρώπη και θα επεκταθούμε στη Λατινική Αμερική».
Πρόσθεσε ότι η Περιφέρεια επιδιώκει να αυξήσει fan trips και press trips, να βελτιώσει τα ηλεκτρονικά μέσα προβολής και να αξιοποιήσει το νέο ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η βέλτιστη διαχείριση των αφίξεων και η ισορροπία μεταξύ επισκέπτη και ντόπιου, με ταυτόχρονη ενίσχυση της Διάσημης, Ποικιλόμορφης, Ανθεκτικής, Βιώσιμης, Smart, Συνεργατικής και Ολιστικής Κρήτης.
Ο εντεταλμένος για θέματα Τουρισμού της Π.Ε. Λασιθίου, Μιχάλης Κλώντζας, ανέφερε: «Συμφωνώ απολύτως με τις τοποθετήσεις των Αντιπεριφερειαρχών για όλα όσα έχουν γίνει και όσα θα θέλαμε να γίνουν αύριο. Η Κρήτη για ‘μας είναι μία και προσπαθούμε όλοι οι νομοί να έχουν ό,τι μπορούν να απορροφήσουν».
Συμπλήρωσε: «Θα ήθελα να τελειώσει ο ΒΟΑΚ, είναι έργο πνοής. Επίσης, το αεροδρόμιο Καστελίου θα βοηθήσει όλη την Κρήτη. Ίσως το Λασίθι λόγω γεωγραφικής θέσης ωφεληθεί ιδιαίτερα».
Τέλος, τόνισε: «Η Περιφέρεια προσφέρει, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη και τον αντιπεριφερειάρχη Γ. Ανδρουλάκη, ό,τι καλύτερο για να διατηρήσουμε ξεχωριστή θέση στον τουριστικό χάρτη της Κρήτης και της Ελλάδας».
Πηγή: ΑΝΑΤΟΛΗonline























