Στην Έκθεση Αεροπορίας του Ντουμπάι, η Airbus προκάλεσε ενδιαφέρον ανακοινώνοντας ότι μελετά την πιθανότητα δημιουργίας μιας μεγαλύτερης έκδοσης του A350, εν μέρει λόγω των απαιτήσεων των πελατών.

Την πρώτη μέρα της έκθεσης, η εταιρεία πούλησε ήδη 65 μονάδες του μεγαλύτερου τρέχοντος μοντέλου στην Emirates.

Ο Christian Scherer, Διευθύνων Σύμβουλος της εμπορικής επιχείρησης της Airbus, λίγο πριν αποσυρθεί μετά από δεκαετίες στην εταιρεία, επιβεβαίωσε στο Reuters ότι η εταιρεία εξετάζει τις ανάγκες των πελατών για μεγαλύτερα αεροσκάφη.

Η Airbus είχε προηγουμένως σκεφτεί μια μεγαλύτερη έκδοση της σειράς A350 για να ανταγωνιστεί το 777-9 της Boeing με 400 θέσεις, ένα αναβαθμισμένο mini-jumbo 777 που αντικαθιστά τα παραδοσιακά τετρακινητήρια τζάμπο. Και τα δύο αεροπλάνα προορίζονται για να αντικαταστήσουν τα εμβληματικά παλιά τζάμπο.

Η προοπτική αυτή συνδέεται με τις προσπάθειες βελτίωσης του A350-1000 για συνθήκες Κόλπου, όπου οι κινητήρες φθείρονται ταχύτερα. Παρά το γεγονός ότι η Airbus απέτυχε να πείσει την Emirates για το A350-1000 στην προηγούμενη έκθεση το 2023, λόγω αμφιβολιών σχετικά με τη συντήρηση του κινητήρα Rolls-Royce Trent XWB-97, η εταιρεία επενδύει σε βελτιώσεις που ανοίγουν δρόμο και για μεγαλύτερη έκδοση, όπως ανέφερε ο Scherer.

Η συζήτηση για μεγαλύτερα δικινητήρια αεροσκάφη αναβιώνει μια παλαιότερη αντιπαράθεση Airbus–Boeing πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, όταν η Boeing παρουσίασε το 777X στη Μέση Ανατολή με μεγάλες παραγγελίες το 2013. Το πρόγραμμα 777X έχει αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, ενώ το A350-1000 παραμένει νεότερο, ελαφρύτερο και τεχνολογικά προηγμένο.

Η Boeing υποστηρίζει ότι το 777X θα προσφέρει αξεπέραστη οικονομία καυσίμου χάρη στους νέους κινητήρες GE9X και τα φτερά άνθρακα. Από την άλλη, η Airbus τονίζει ότι η τεχνολογία από ανθρακονήματα του A350 θα ήταν ακόμη πιο αποτελεσματική σε ένα μεγαλύτερο αεροσκάφος, ενώ το οικονομικό πλεονέκτημα της Boeing βασίζεται εν μέρει στην προσθήκη 40 επιπλέον θέσεων για να καλύψει το κόστος.

Η μονομαχία Airbus–Boeing για μεγάλα μοντέλα συνεχίζεται, με παραδείγματα όπως ο διαγωνισμός για παραγγελίες της Singapore Airlines το 2016, που είχε αποκαλυφθεί από τον δημοσιογράφο Jon Ostrower.