Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM προχώρησε στην απόσυρση του πρώτου Boeing 737-800 που εισήχθη ποτέ στον στόλο της, με αριθμό καταχώρισης PH-BXK.
Το αεροσκάφος μετέφερε τους τελευταίους του επιβάτες στο αεροδρόμιο Σχίπχολ του Άμστερνταμ (AMS) και στη συνέχεια εκτελέστηκε μια σύντομη πτήση μετακίνησης προς το αεροδρόμιο Twente (ENS), όπου παραδόθηκε στην εταιρεία ειδικών αποσυναρμολογήσεων AELS για ανακύκλωση και αξιοποίηση εξαρτημάτων.
Η ομάδα Μηχανικής και Συντήρησης της KLM αφαίρεσε τις μηχανές και τη μονάδα βοηθητικής ισχύος (APU) για επαναχρησιμοποίηση σε άλλα αεροσκάφη της εταιρείας, ενώ όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα θα αξιοποιηθούν από άλλους χειριστές ή θα ανακυκλωθούν. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί παράλληλα τη γενικότερη ανανέωση του στόλου narrowbody της εταιρείας, με στόχο την αντικατάσταση όλων των Boeing 737 σε ευρωπαϊκές γραμμές από τα Airbus A321neo, στο πλαίσιο ενός προγράμματος αξίας 8,15 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Τμήματος Επικοινωνίας της KLM στις 5 Δεκεμβρίου 2025, το αεροσκάφος PH-BXK ολοκλήρωσε επίσημα την τελευταία του πτήση και μεταφέρθηκε στο Twente για αποσυναρμολόγηση, με στόχο την ανάκτηση οικονομικής αξίας για την εταιρεία. Όλα τα εξαρτήματα που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν θα επιστραφούν στον στόλο της KLM, ενώ η AELS θα βρει δεύτερη ζωή για τα υπόλοιπα ή θα τα ανακυκλώσει.
Η KLM χαρακτήρισε την απόσυρση ως πρώτο βήμα σε σταδιακή απόσυρση του στόλου Boeing 737-800, με δεύτερο αεροσκάφος του ίδιου τύπου να ακολουθεί τον Ιανουάριο του 2026 στο Twente. Στρατηγικά, η εταιρεία συνδέει αυτή την κίνηση με την ευρύτερη ανανέωση της ευρωπαϊκής της δραστηριότητας, αντικαθιστώντας τα παλιά Boeing 737 με τα πιο αποδοτικά Airbus A321neo, που μειώνουν θόρυβο και εκπομπές CO₂. Σε σχετική ανακοίνωση, η KLM τόνισε:
«Η KLM επενδύει σημαντικά στην ανανέωση του στόλου: στις ευρωπαϊκές γραμμές, τα A320neo και A321neo θα αντικαταστήσουν τα Boeing 737. Στην KLM Cityhopper, τα νέα μοντέλα E195-E2 αντικαθιστούν τα παλαιότερα Embraer 190».
Η μετάβαση στα Airbus A321neo στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας του δικτύου μικρών αποστάσεων, προσφέροντας μειωμένο θόρυβο και χαμηλότερες εκπομπές, ιδίως σε αεροδρόμια με περιορισμένες υποδομές και αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Επιπλέον, η νέα γενιά αεροσκαφών προσφέρει μεγαλύτερη χωρητικότητα και χαμηλότερο κόστος ανά επιβάτη, ενώ η συντήρηση γίνεται πιο προβλέψιμη.

Παράλληλα, η KLM προχωρά και στην ανανέωση του στόλου μεγάλων αποστάσεων, με την παράδοση τεσσάρων Boeing 787-10 και την αναμενόμενη ένταξη Airbus A350-900 το 2026 για αντικατάσταση παλαιών Boeing 777 και Airbus A330, ενώ νέα Airbus A350F θα αντικαταστήσουν τα Boeing 747 φορτίου.

























