Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που η πανδημία του κορονοϊού φαινόταν να οδηγεί το Airbus A380 σε πρόωρη «συνταξιοδότηση».
Για αρκετές αεροπορικές εταιρείες, το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο έμοιαζε καταδικασμένο. Ωστόσο, λίγα χρόνια αργότερα, το υπερδιώροφο τζετ επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, με ένα εντυπωσιακό flypast στο Άμπου Ντάμπι να αποδεικνύει πως όχι μόνο επιβίωσε, αλλά παραμένει πρωταγωνιστής.
Η αεροπορική επίδειξη πραγματοποιήθηκε την Κυριακή (07/12) στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, λίγο πριν από τον τελικό της φετινής σεζόν της Formula 1, στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι. Η Etihad Airways, εθνικός αερομεταφορέας των ΗΑΕ και χορηγός τίτλου της διοργάνωσης, συνέχισε μια παράδοση που κρατά εδώ και 16 χρόνια, πραγματοποιώντας flypast πριν από την εκκίνηση του αγώνα. Φέτος, όμως, το επίκεντρο ήταν το Airbus A380 – ένα πραγματικό «παλάτι στον ουρανό».

Πριν καν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στην πίστα Yas Marina, το ενδιαφέρον στράφηκε στον ουρανό. Ένα Airbus A380 της Etihad πέταξε σε σχηματισμό μαζί με την ομάδα ακροβατικών Al Fursan, προσφέροντας ένα σπάνιο και εντυπωσιακό θέαμα. Σύμφωνα με την Etihad, οι πιλότοι που συμμετείχαν στην επίδειξη «εκπαιδεύτηκαν εντατικά για τη χαμηλή πτήση», με το αεροσκάφος να κυβερνούν οι κυβερνήτες Adel Al Zubaidi, Azizan Bin Othman, Harris Kynigos και Abdulla Alafeefi. Τα μαχητικά της Al Fursan άφησαν πίσω τους καπνό στα χρώματα της σημαίας των ΗΑΕ.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Chief Revenue and Commercial Officer της Etihad, Arik De:
«Η πτήση πάνω από την πίστα Yas Marina αποτελεί παράδοση για την Etihad από τον πρώτο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι το 2009. Είναι τιμή μας να βλέπουμε τη χρωματική μας ταυτότητα να πετά πάνω από αυτή τη μοναδική πίστα».
Πέρα από το θέαμα, η Etihad έχει επενδύσει όσο λίγες εταιρείες στο Airbus A380, αξιοποιώντας στο έπακρο τον χώρο του αεροσκάφους. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το περίφημο The Residence, η τριών χώρων σουίτα πρώτης θέσης στο μπροστινό μέρος του επάνω καταστρώματος, με ξεχωριστό καθιστικό, μπάνιο με ντους και υπνοδωμάτιο με κανονικό διπλό κρεβάτι.

Σύμφωνα με την aeroLOPA, το The Residence εκτείνεται σε επιφάνεια περίπου 11,6 τετραγωνικών μέτρων και περιλαμβάνει σαλόνι με καναπέ δύο θέσεων και οθόνη 32 ιντσών, μπάνιο με πλήρη ντουλάπα και υπνοδωμάτιο με οθόνη 27 ιντσών. Πίσω από τη σουίτα βρίσκονται εννέα σουίτες πρώτης θέσης και 70 θέσεις business class, ενώ στο κάτω κατάστρωμα φιλοξενούνται 405 θέσεις οικονομικής θέσης.
Τα στοιχεία της Cirium δείχνουν ότι η Etihad χρησιμοποιεί το Airbus A380 τον Δεκέμβριο σε τέσσερα δρομολόγια από το Άμπου Ντάμπι: Παρίσι, Σιγκαπούρη και Τορόντο σε καθημερινή βάση, καθώς και Λονδίνο Heathrow έως και τρεις φορές την ημέρα. Η επιχειρησιακή αυτή παρουσία, σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό flypast της Formula 1, επιβεβαιώνει ότι για την Etihad το A380 ήρθε για να μείνει.
Παράλληλα με το αγωνιστικό τριήμερο, η Etihad αξιοποίησε τη διοργάνωση και για εμπορικές και προωθητικές δράσεις. Επιβάτες του προγράμματος πιστότητας Etihad Guest είχαν πρόσβαση σε αποκλειστικούς χώρους φιλοξενίας δίπλα στην πίστα, ενώ η αεροπορική παρουσίασε και γαστρονομικές εμπειρίες στο χωριό της Formula 1.

Ξεχωριστή στιγμή του Σαββατοκύριακου αποτέλεσε και η απονομή των βραβείων του Etihad Guest Extraordinary Challenge. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, τα μέλη κλήθηκαν να επισκεφθούν 15 νέους προορισμούς της εταιρείας, με τον νικητή να κερδίζει πέντε εκατομμύρια μίλια, τον δεύτερο τρία εκατομμύρια και τον τρίτο ένα εκατομμύριο. Στην πρόκληση συμμετείχαν σχεδόν 50.000 μέλη, αποδεικνύοντας ότι το ενδιαφέρον για την Etihad – και για το Airbus A380 – παραμένει ισχυρό.























