Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν ένα νέο δρομολόγιο αρκετούς μήνες πριν από την πρώτη πτήση.

Ο λόγος είναι προφανής: απαιτείται χρόνος για την ενημέρωση του κοινού και την έναρξη των κρατήσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, το χρονικό περιθώριο είναι πολύ μεγάλο — χαρακτηριστικό παράδειγμα η Finnair, η οποία ανακοίνωσε τις πτήσεις της προς Μελβούρνη περίπου δέκα μήνες νωρίτερα.

Η Oman Air, όμως, ακολουθεί εντελώς διαφορετική τακτική.

Η αεροπορική εταιρεία του Ομάν ανακοίνωσε μόλις στις 17 Δεκεμβρίου τη νέα της γραμμή Μασκάτ – Κοπεγχάγη, με ενδιάμεση στάση στη Βαγδάτη, και η πρώτη πτήση δεν θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη ή το καλοκαίρι, αλλά… τρεις ημέρες αργότερα, στις 20 Δεκεμβρίου. Το νέο δρομολόγιο θα εκτελείται με Boeing 737 MAX 8, γεγονός που από μόνο του προκαλεί συζητήσεις, δεδομένης της μεγάλης διάρκειας της πτήσης.


Η Oman Air προς Κοπεγχάγη μέσω Ιράκ

Η Oman Air, η οποία εντάχθηκε στη συμμαχία oneworld νωρίτερα μέσα στη χρονιά, δεν είχε μέχρι σήμερα επιχειρήσει πτήσεις ούτε προς τη Βαγδάτη ούτε προς την Κοπεγχάγη. Αν και η έναρξη των πτήσεων είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 16 Δεκεμβρίου, τελικά μετατέθηκε κατά τέσσερις ημέρες.

Η απόσταση της διαδρομής φτάνει τα 2.818 ναυτικά μίλια (5.219 χιλιόμετρα) ανά σκέλος, ενώ στην πράξη θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς τα αεροσκάφη θα χρειαστεί να παρακάμπτουν τον ουκρανικό εναέριο χώρο.

Το νέο αυτό δρομολόγιο θα εκτελείται δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο, με το δικλάσης Boeing 737 MAX 8 των 162 θέσεων. Πρόκειται για τη μοναδική πτήση της Oman Air προς την Ευρώπη με μία ενδιάμεση στάση, γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα ξεχωριστή στο δίκτυο της εταιρείας.

Οι επιβάτες μπορούν να κλείσουν και ανεξάρτητα εισιτήρια για το σκέλος Βαγδάτη – Κοπεγχάγη – Βαγδάτη. Παράλληλα, ανοίγονται ενδιαφέρουσες δυνατότητες κρατήσεων όπως Κοπεγχάγη – Βαγδάτη – Μασκάτ ή ακόμη και συνδυασμοί με περαιτέρω προορισμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, ορισμένοι ναύλοι —ιδίως από Μασκάτ προς Δανία— εμφανίζονται ιδιαίτερα ελκυστικοί.