Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως τα αεροπλάνων των αεροπορικών εταιρειών στην πλειοψηφία τους είναι λευκά. Οι λόγοι είναι πολλοί και σίγουρα μέσα σε αυτούς περιλαμβάνεται και το οικονομικό οτυ θέματος.

Αρκεί απλά να αναλογιστείτε πως οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν πάνω από 75 γαλόνια λευκής μπογιάς για να βάψουν λευκά τα αεροσκάφη τους!

Το άσπρο συμφέρει!

Το χρώμα για τις αεροπορικές όντως κοστίζει και προφανώς επειδή είναι εταιρείες τα υπολογίζουν όλα.

Φανταστείτε πως 450 λίτρα χρώματος χρησιμοποιούνται για ένα 747. Αντιστοίχως, 341 λίτρα για ένα 767 και 416 για ένα 777. Αν στο βάψιμο περιπλέξουν τα χρώματα, το κόστος ανεβαίνει.

Επίσης, σύμφωνα με την Telegraph, το χρώμα προσθέτει βάρος σε ένα αεροσκάφος. Αυτό σημαίνει πως θα καίει και περισσότερο καύσιμο. Μάλιστα, όπως αναφέρει εκπρόσωπος της Boeing, ο χρωματισμός προσθέτει περίπου 273-544 κιλά στο «σώμα» του αεροσκάφους, κάτι που ισοδυναμεί σε οκτώ επιβάτες περίπου.

Ακόμα, μην ξεχνάτε πως τα αεροπλάνα έπειτα από κάποιο διάστημα χρήσης συνήθως μεταπωλούνται. Η χρήση του λευκού χρώματος λοιπόν, κάνει την μεταπώληση πολύ πιο εύκολη.

Τέλος, τα χρωματιστά σημεία ενός αεροπλάνου ξεθωριάζουν συχνά – πυκνά, πράγμα που σημαίνει πως χρειάζονται επιδιόρθωση, οπότε χρήματα.

Το λευκό… δροσίζει

Είναι γνωστό πως τα ανοιχτά χρώματα αντανακλούν το φως του ήλιου και ελαχιστοποιούν την υπερθέρμανση και την έκθεση σε ακτινοβολίες, με αποτέλεσμα το σώμα του αεροσκάφους να είναι  πιο δροσερό.

Τα κύρια υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αεροσκάφη, όπως τα πλαστικά μέρη και εκείνα που είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα και υαλοβάμβακα, πρέπει να προστατεύονται από την υπερθέρμανση. Είναι δεδομένο πως τα σημεία εκείνα που αποτελούνται από αυτά τα υλικά, βάφονται λευκά.

Ο εντοπισμός γίνεται ευκολότερος

Ένας άλλος λόγος, έχει να κάνει με τον καλύτερο έλεγχο.

Τα ελαττώματα και οι ζημιές αποτυπώνονται καλύτερα στο λευκό χρώμα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα.
Επίσης, με το λευκό χρώμα είναι πιο εύκολο να εντοπιστεί ένα αεροσκάφος σε περίπτωση πτώσης ή αναγκαστικής προσγείωσης και προσθαλάσσωσης.