Η πτώση κατά 8% των τιμών του αργού από τις αρχές του έτους υπήρξε σωτήρια για τον κλάδο αερομεταφορών, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί σφοδρό πλήγμα από τα ρεκόρ του κόστους των καυσίμων. Ωστόσο, ο λόγος αυτής της πτώσης –η αναζωπύρωση των φόβων για την παγκόσμια οικονομία λόγω της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους, αλλά και της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας– είναι πιθανό να λειτουργήσει εν τέλει αντίστροφα, υπονομεύοντας την ανάκαμψη του κλάδου. Ολα, λοιπόν, είναι ρευστά ως προς τις επιδόσεις της αεροπορικής βιομηχανίας, της οποίας οι επικεφαλής συνεδριάζουν από αύριο, Κυριακή, και για τρεις ημέρες στην Κίνα. Η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ), της οποίας τα 240 μέλη ευθύνονται για το 84% της εναέριας κυκλοφορίας διεθνώς, αναμένεται να διατηρήσει αμετάβλητες τις προβλέψεις της για τα συνολικά κέρδη του κλάδου. Ωστόσο, μια ματιά στις επιμέρους εκτιμήσεις είναι πολύ πιθανό να αναδείξει διευρυνόμενες ανισορροπίες όσο η ευρωπαϊκή κρίση δεν δείχνει να οδεύει προς το τέλος της και η δραστηριότητα στρέφεται στη Μέση Ανατολή. Υπενθυμίζεται πως τα κέρδη τής εν λόγω βιομηχανίας μειώθηκαν πέρυσι κατά το ήμισυ, στα 7,9 δισ. δολάρια, και αναμένεται και για φέτος κάτι αντίστοιχο. Τον Μάρτιο, η ΙΑΤΑ προέβλεψε ότι οι αερομεταφορείς θα καταγράψουν το 2011 κέρδη 3 δισ. δολαρίων, βάσει μέσης τιμής του Βrent στα 115 δολάρια το βαρέλι. Σήμερα, η τιμή κινείται κάτω από τα 100 δολάρια. Την ίδια ώρα, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε το πρώτο τετράμηνο του έτους με εύρωστους ρυθμούς της τάξης του 7,1%, ενώ και η πρόσφατη κάμψη στις μεταφορές φορτίων δείχνει να έφθασε στο τέλος της.