Πριν από την προκήρυξη θα ανακοινωθεί από τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη το σχέδιο Εθνικής Πολιτικής Αεροδρομίων το οποίο προβλέπει ιδιωτικοποίηση των μεγάλων αεροδρομίων μέσα από πέντε ή έξι ΣΔΙΤ καθώς και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των πολύ μικρών αεροδρομίων της χώρας.


Εντολή της κυβέρνησης προς το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) είναι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης να υλοποιηθεί σύντομα και για το λόγο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες ώστε τον Νοέμβριο να βγουν στο «αέρα» οι προκηρύξεις.


Το κλιμάκιο των πιστωτών της χώρας έχει ήδη ζητήσει την επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και την άμεση κατάρτιση και κατάθεση σχετικού σχεδίου δράσης στις Βρυξέλλες. Το προσχέδιο που έχουν εκπονήσει για λογαριασμό του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου οι σύμβουλοι της κυβέρνησης «Γραφείο Δοξιάδη-Αlanna Consulting Group – Lufthansa Con-sulting» βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη ο οποίος και θα κληθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα να το ανακοινώσει. Με βάση αυτό το σχέδιο αναμένεται να γίνουν 5 – 6 διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, με στόχο να ιδρυθούν αντίστοιχοι φορείς εκμετάλλευσης με συμμετοχή ιδιωτών.


Στόχος είναι τα αεροδρόμια να μετατραπούν σε κέντρα ανάπτυξης εμπορίου αλλά και ψυχαγωγίας δίνοντας νέα πνοή στις πόλεις που βρίσκονται. Το παράδειγμα του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αν και αποδείχθηκε αρκετά «ακριβό» θα αποτελέσει το «πρότυπο» για την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων και στα περιφερειακά αεροδρόμια.


Το σχέδιο προτείνει την παραχώρηση των αερολιμένων για διάστημα τουλάχιστον 50 χρόνων με στόχο να αποφευχθούν τα υψηλά τέλη αεροδρομίου όπως έγινε στην περίπτωση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπου συζητείται ήδη επέκταση της σύμβασης προκειμένου να μειωθούν και τα τέλη με στόχο να «προσελκύσει» νέες αεροπορικές εταιρείες αλλά και επιβάτες μιας και τα υψηλά τέλη μετακυλίονται στα εισιτήρια.