Η επιλογή για την παραχώρηση της χρήσης μερικών εκ των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας στον ιδιωτικό τομέα, θα βασιστεί στην γεωγραφική τους θέση και την επιβατική τους κίνηση, ενώ το κράτος θα εξακολουθεί να ασκεί εποπτεία και έλεγχο σε αυτά, υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης την περασμένη βδομάδα σε συνέντευξη Τύπου.

Αυτή τη στιγμή, στην ελληνική επικράτεια λειτουργούν 37 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία καλύπτουν περίπου το μισό της συνολικής επιβατικής αεροπορικής κίνησης, με βάση τα στοιχεία του 2011. Το πλαίσιο της πολιτικής για την αξιοποίηση αυτών, υποδεικνύει ότι από τα 37, έως και 22 θα διατεθούν στον ιδιωτικό τομέα, ύστερα από την κατηγοριοποίησή τους σε δύο ή τρεις ομάδες. Τα υπόλοιπα, θα παραμείνουν στην πλήρη δικαιοδοσία του Δημοσίου.

Το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιολόγησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου), θα κατηγοριοποιήσει τα περιφερειακά αεροδρόμια σε ομάδες, βάσει γεωγραφικών κριτηρίων αλλά και βάσει της επιβατικής τους κίνησης. Τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών , θα τα αναλάβει ένα αρμόδιο κρατικό νομικό πρόσωπο που είτε θα τα διαχειρίζεται το ίδιο είτε κατόπιν διαγωνισμού, θα εκχωρεί τη διαχείριση σε τρίτο φορέα.

Οι ιδιώτες στους οποίους θα παραχωρηθεί η χρήση των αεροδρομίων, θα επιλεγούν μέσα από διαγωνισμούς που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2013. Η αξιολόγηση των παραχωρησιούχων θα πραγματοποιηθεί με βάση τις προτάσεις τους για επενδύσεις και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι διάρκειας 30 έως 35 ετών, ενώ βασική επιδίωξη είναι η διατήρηση των χρεώσεων σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, στη συνέντευξη Τύπου δήλωσε σχετικά: «θα αξιοποιήσουμε  τη μέθοδο dual- till που χρησιμοποιείται διεθνώς. Με βάση αυτή τη μέθοδο, θα ορισθεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για τα αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου. Επιπλέον, σε περίπτωση που το επιτρεπόμενο αυτό περιθώριο υπερβαίνει το μέσο όρο των χρεώσεων αντίστοιχων αεροδρομίων, τότε θα αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω. Η επιδίωξη αποφυγής υψηλών χρεώσεων είναι κομβικής σημασίας για την κυβέρνηση.»

Όσον αφορά τώρα τα αεροδρόμια μικτής χρήσης, δηλαδή όσα χρησιμοποιούνται και από την πολιτική και από την πολεμική αεροπορία, θα παραχωρούνται στον διαχειριστή μονάχα οι απολύτως αναγκαίες υποδομές των αεροσταθμών. Σε περίπτωση που χρειάζονται αναβάθμιση, επέκταση ή τροποποίηση των υποδομών, αυτό θα γίνεται από τον διαχειριστή του αεροδρομίου και πάντα σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπ. Εθνικής Άμυνας.

Τέλος, τέθηκε επί τάπητος και το ζήτημα των τελών του «Ελ. Βενιζέλος». Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε πως «είναι καιρός να επανεξετασθεί το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς τα τέλη είναι πολύ υψηλά». Βασικός στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να επιτευχθεί η επέκταση της σύμβασης ώστε να μειωθούν οι χρεώσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.