Το ενδιαφέρον γι’ αυτή την εβδομάδα, επικεντρώνεται στις προσπάθειες της Virgin Atlantic για ανάκαμψη, μέσω της πώλησης μεριδίου της σε μια μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία. Ο επικρατέστερος υποψήφιος μέχρι στιγμής, είναι η Delta Airlines.
της Χριστίνας Βασιλειάδη
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic, κάνει προσπάθειες για να ενισχύσει το δίκτυό της και το επιχειρηματικό της πλάνο, ανακοινώνοντας δρομολόγια εσωτερικού προς το αεροδρόμιο του Heathrow (όπου βρίσκεται η μια από τις δυο βάσεις της) από τις πόλεις Αμπερντήν, Εδιμβούργο και Μάντσεστερ, αν και απέτυχε να εξασφαλίσει την «πολύτιμη» διαδρομή Λονδίνο-Μόσχα – την οποία τελικά κέρδισε η easyJet – ενώ παράλληλα, παρακολούθησε ως απλός θεατής τον κύριο αντίπαλό της στο Heathrow, την British Airways, να ενισχύει σημαντικά τη θέση της με την εξαγορά της bmi.
Τα παραπάνω, θα μπορούσαν να εξηγήσουν το ξαφνικό ενδιαφέρον της Virgin να βρει έναν στρατηγικά, πιο σημαντικό ιδιοκτήτη για το 49% που κατέχει η Singapore Airlines, καθώς και τις φήμες ότι ο ιδιοκτήτης αυτός πιθανώς να είναι η Delta Airlines. Όσο όμως οι δύο αεροπορικές εταιρείες δεν επιβεβαιώνουν τις φήμες, δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση για το πώς θα μπορούσε να αποφύγει η Delta την έλλειψη ελέγχου στα ζητήματα που εμπόδισαν την Singapore Airlines από το να επεκτείνει τα δρομολόγια της Virgin Atlantic.
Ο συνδυασμός των διαδρομών, ιδιαίτερα στο Heathrow, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια ισχυρή πηγή κέρδους. Όσον αφορά τα υπερατλαντικά ταξίδια για τον Σεπτέμβρη του 2012 (βάσει εβδομαδιαίων θέσεων), η Delta, ξεπέρασε κατά 9% τον ανταγωνιστή της, United Airlines. Εάν λοιπόν η Delta ήταν σε θέση να συνδυάσει τις 47.200 εβδομαδιαίες θέσεις της Virgin, η νέα αυτή συνεργασία, θα ξεπερνούσε κατά πολύ την United.
Ταυτόχρονα, η κυριαρχία της British Airways (όσον αφορά τη συχνότητα και τα καθίσματα) θα μειωθεί από περίπου 30%, στο 20%, αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τις στρατηγικές ικανότητες της Delta.
Υπάρχουν μόνο δύο αγορές όπου οι αεροπορικές εταιρείες American, BA, Virgin και Delta, ανταγωνίζονται σώμα με σώμα, στη Βοστώνη και στη Νέα Υόρκη. Η πιο δραματική επίδραση θα σημειωθεί στο δρομολόγιο Λονδίνο-Ν. Υόρκη, όπου το μονοπώλιο της BA, για το Ηνωμένο Βασίλειο, θα εξουδετερωθεί πλήρως από την πιθανή συνεργασία Delta-Virgin. Στις πτήσεις Heathrow-Βοστώνη θα υπάρξει λιγότερη επίδραση.
Ακόμα βέβαια, ο συνδυασμός των δυο αεροπορικών εταιρειών παραμένει «στον αέρα». Η Virgin δεν έχει ανακοινώσει, προς το παρόν τουλάχιστον, τα σχέδιά της για νέα δρομολόγια και προορισμούς, ενώ αντιθέτως, η Delta βρίσκεται σε… επεκτατική διάθεση, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει νέα δρομολόγια στον Ατλαντικό, αλλά και την έναρξη πτήσεων από την Νέα Υόρκη προς την Κωνσταντινούπολη.