barajas-madrid-international-airport-spainΗ Ισπανία βρίσκεται σε συνομιλίες με ασιατικές αεροπορικές εταιρείες για να φέρει περισσότερες πτήσεις στο αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης, το οποίο δεν σημειώνει ιδιαίτερη επιβατική κίνηση, εν όψει της ιδιωτικοποίησης του υπερ-χρεωμένου ισπανικού δημόσιου φορέα διαχείρισης αεροδρομίων, AENA.

Η ισπανική κυβέρνηση θέλει να πουλήσει έως και το 60% της AENA μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους για να συμβάλει στη βελτίωση των οικονομικών της. Όμως, η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας στο Barajas, το οποίο αντιπροσωπεύει το 20% του εισοδήματος της AENA, αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές.

Η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών για την πλήρωση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στο νέο Terminal 4 του Barajas, θα μπορούσε να αλλάξει αυτή την κατάσταση. Η κυκλοφορία στο εν λόγω αεροδρόμιο μειώθηκε κατά 14% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2013, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει την Ισπανία να επωφεληθεί από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά του κόσμου – τον τουρισμό από την Κίνα.

Ο κ. Jose Manuel Soria, υπ. Τουρισμού, είπε ότι είχε συνομιλίες με τον πρόεδρο τουλάχιστον μίας κινεζικής αεροπορικής εταιρείας, αφού η ισπανική κυβέρνηση προσφέρθηκε να μειώσει τα τέλη για τις αεροπορικές εταιρείες που θα ξεκινήσουν πτήσεις προς Μαδρίτη το επόμενο έτος.

Μόνο τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα συνδέουν την Ισπανία με την Κίνα, σε σύγκριση με 50 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 65 στη Γαλλία και 86 στη Γερμανία, είπε ο υπουργός.

«Οι Κινέζοι τουρίστες πρέπει να περάσουν από μια άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα για να έρθουν στην Ισπανία. Προτιμούμε να κλείσουμε συμφωνίες έτσι ώστε να έρχονται κατευθείαν στην Ισπανία ή ακόμη και να χρησιμοποιούν την Ισπανία ως ένα κομβικό σημείο για να ταξιδέψουν στη Λατινική Αμερική», πρόσθεσε.