Νέα αεροπορική εταιρεία με τo όνομα «Charlie Airlines» ιδρύθηκε στην Κύπρο από την ρωσική εταιρεία S7, με σκοπό να λειτουργεί στην αγορά της ΕΕ όπως δήλωσε ο Vladislav Filev, συνιδιοκτήτης της S7. Η νέα εταιρεία θα πραγματοποιεί πτήσεις από Κύπρο σε ευρωπαϊκές χώρες και οι πτήσεις μπορεί να αρχίσουν από φέτος.

Όπως ανέφερε ο κ. Filev, τη δεκαετία του 1970 το όνομα «Τσάρλι» ήταν δημοφιλές όνομα που χρησιμοποιούσαν στη Βρετανία για να αποκαλέσουν τους Κύπριους μετανάστες που είχαν εγκαταλείψει το νησί μετά την κατοχή από την Τουρκία.

Ακόμα, ο κ. Filev, ανέφερε ότι η εταιρεία θα πραγματοποιεί δρομολόγια σε ευρωπαΐκές χώρες και ότι είναι πιθανό οι πτήσεις να ξεκινήσουν από φέτος, ενώ τα δύο αεροσκάφη που θα χρησιμοποιηθούν ειναι τύπου A319.

Συνέχισε λέγοντας πως το μερίδιο των Ρώσων στην εταιρεία είναι περίπου το 40%, ενώ το 60% πρόκειται να το κατέχουν ευρωπαίοι επενδυτές. Ωστόσο δεν έγινε κάποια αναφορά από μέρους του για το αν το μερίδιο που κατέχει ο ίδιος είναι μέσω κάποιας από τις αεροπορικές εταιρείες που ο ίδιος ελέγχει. 

Στη συνέχεια εξήγησε πως οι Ρώσοι μέτοχοι δεν δύνανται να δημιουργήσουν μία ευρωπαϊκή εταιρεία χωρίς τη συμμετοχή ευρωπαίων επενδυτών επειδή οι απαιτήσεις της ευρωπαϊκής ρύθμισης, EASA είναι σκληρές.

Τόνισε πως η νέα εταιρεία πρόκειται να βοηθήσει την ρωσική αεροπορική S7 να λειτουργήσει εντός Ευρώπης στη ζώνη EASA, γεγονός που θα δώσει μία νέα εμπειρία στους Ρώσους μετόχους για την ασφάλεια των πτήσεων. «Αυτό είναι μάλλον ένα σχολείο παρά μία επιχείριση».

Η Natalia Fileva, συνιδιοκτήτρια της εταιρείας S7 δήλωσε πως ένα περιουσιακό στοιχείο στην Ευρώπη και ειδικότερα κοντά στη Ρωσία, ήταν κάτι το οποίο η εταιρεία έψαχνε.

Στις αρχές Φεβρουαρίου είχαν γίνει κάποιες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος από εκπροσώπους της S7 για πιθανή επενδυτική κίνηση σε κυπριακή αναφορά, χωρίς ωστόσο να δηλώσουν το όνομα του αερομεταφορέα.

Σύμφωνα με τον κ. Filev μάλιστα, η ίδρυση εταιρειών στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πιο δύσκολη από ό, τι πίστευε αρχικά.

«Είχαμε προγραμματίσει να ξεκινήσουμε πτήσεις την Άνοιξη, αλλά υποτιμήσαμε την πολυπλοκότητα και τη σοβαρότητα των ευρωπαϊκών αρχών πολιτικής αεροπορίας. Νομίζαμε ότι τα γνωρίζαμε όλα και θα κάναμε τα πάντα γρήγορα», αλλά ήταν διαφορετικά τα πράγματα, πρόσθεσε.