Το Baby Boom, το μίνι κονκόρντ 45 θέσεων που σχεδίασε αμερικανική εταιρεία με στόχο να κάνει τις υπερηχητικές πτήσεις ρουτίνα, έκανε το ντεμπούτο του στο αεροδρόμιο Centennial στο Ντένβερ. Το μικρό υπερηχητικό αεροσκάφος μάλιστα, έλαβε την στήριξη του μεγιστάνα και ιδιοκτήτη του ομίλου Virgin, Ρίτσαρντ Μπράνσον, γεγονός που σημαίνει ότι θα μπορούσε σύντομα να χαράξει τον «δρόμο» στη νέα εποχή των προσιτών για το κοινό υπερηχητικών πτήσεων.

Το ΧΒ-1 Supersonic Demonstrator που παρουσιάστηκε στο Ντένβερ, αποτελεί ένα πρότυπο σε μικρότερη κλίμακα (1/3) του πραγματικού Baby Boom. Διαθέτει κινητήρες της General Electric, αεροηλεκτρονικά συστήματα της Honeywell, ενώ το περίβλημα της ατράκτου είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με την υπογραφή της Tencate. Το πρότυπο του Boom, δημιουργήθηκε από κορυφαίους ειδικούς από τον χώρο της αεροπλοΐας, προερχόμενοι από την NASA, την SpaceX και την Boeing.

Blake Scholl, left, and Joe Wilding, right, both co-founders of Boom Technology, stand in front of a large model of the new XB-1 Supersonic Demonstrator at their their Hanger at Centennial Airport on November 14, 2016 in Centennial, Colorado. Boom Technology has been building a supersonic jet that can travel with 40 passengers from New York to London in 3.4 hours and charge "mainstream" fares.  The jet goes Mach 2.2 or 1451 mph and is slated for its first test flight in 2017. Helen H. Richardson, The Denver Post

Σύμφωνα με τον επινοητή του και πρώην εργαζόμενο στην Amazon, Μπλέικ Σολ, το μικρό κονκόρντ θα μπορεί να κάνει το Λονδίνο-Νέα Υόρκη σε μόλις 3,5 ώρες. Το αεροσκάφος-«πύραυλος» θα πετάει με ταχύτητα περίπου 2,6 φορές μεγαλύτερη από εκείνη των υπολοίπων αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας και σε ύψος 60.000 ποδιών, γεγονός που θα επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν την εντυπωσιακή θέα της καμπυλότητας της γήινης επιφάνειας. Εκτός αυτού, η ταχύτητά του, σε σύγκριση με το Κονκόρντ, θα είναι τουλάχιστον 10% μεγαλύτερη. Βέβαια με αυτές τις ταχύτητες και με όλη αυτή την άνεση, η τιμή των 2.900 ευρώ για το συγκεκριμένο ταξίδι σου προκαλεί ένα… μίνι καρδιακό επεισόδιο.

Οι συνολικά 40 θέσεις θα είναι μοιρασμένες σε δύο μονές σειρές με αποτέλεσμα όλοι οι επιβάτες να έχουν παράθυρο αλλά και μεγαλύτερη άνεση. Το μίνι κονκόρντ θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το συνολικό του βάρος και επιτρέποντάς του να αναπτύσσει ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Στα μελλοντικά «αστραπιαία» ταξίδια του Boom πρόκειται να ενταχθούν και οι πτήσεις Σαν Φρανσίσκο-Τόκιο διάρκειας μόλις πέντε ωρών, και Λος Άντζελες-Σίδνεϊ διάρκειας 6 ωρών.

3

«Είμαι παθιασμένος με την καινοτομία της αεροναυπηγικής αλλά και την δημιουργία υπερηχητικών πτήσεων προσιτών προς το ευρύτερο κοινό» δηλώνει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον. «Για τον λόγο αυτόν η απόφαση της συνεργασίας της Virgin Galactic με την Boom ήταν πολύ εύκολη».

Από την πλευρά του ο Σολ, έσπευσε να συμπληρώσει: «Εξήντα χρόνια μετά από την εμφάνιση των αεροσκαφών τύπου τζετ, ακόμα ταξιδεύουμε με ταχύτητες της δεκαετίας του ’60. Οι σχεδιαστές του φημισμένου Concorde δεν είχαν την τεχνολογία για οικονομικές υπερηχητικές πτήσεις, αλλά σήμερα η τεχνολογία αυτή υπάρχει. Σήμερα με υπερηφάνεια παρουσιάζουμε το πρώτο μας αεροσκάφος, ατενίζοντας το μέλλον και την πρώτη δοκιμαστική πτήση του είδους στα τέλη του 2017».

Πηγή: protothema.gr