Κακό … μάτι ή λάθος χειρισμοί για τον βρετανικό αερομεταφορέα;

Δεν έχουν τέλος οι … κακές στιγμές για την British Airways τον τελευταίο χρόνο, με το ένα περιστατικό ταλαιπωρίας επιβατών να διαδέχεται το άλλο, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός στις αερομεταφορές ολοένα και αυξάνεται και την αεροπορική εταιρεία να έχει αλλάξει πολιτική στις πτήσεις της το 2017 –πια πληρώνεις για το γεύμα σου αλλά και για έξτρα αποσκευή-, προσπαθώντας να ανταγωνιστεί easyJet και Ryanair στις τιμές.

Η κακή αρχή ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Ιούνιο, όταν κατέρρευσε το ηλεκτρονικό της σύστημα, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν εντός των αεροδρομίων τουλάχιστον 75.000 επιβάτες. Η British Airways ήρθε σε δεινή θέση και η εικόνα της υπέστη ισχυρότατο πλήγμα από αυτές τις αλλεπάλληλες ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις πτήσεων –ζημιά που της στοίχισε ούτε λίγο ούτε πολύ περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που δόθηκαν σε αποζημιώσεις των πελατών της.

Σε αυτή την εικόνα, ήρθαν να προστεθούν πρόσφατα κάποια περιστατικά ταλαιπωρίας επιβατικού κοινού. Τις προάλλες, χρειάστηκαν 33 ώρες και 4 αεροσκάφη για την πτήση Λονδίνο-Αθήνα. Συγκεκριμένα, η ταλαιπωρία ξεκίνησε όταν η πρώτη πτήση από το αεροδρόμιο του Χίθροου ακυρώθηκε, καθώς εντοπίστηκε βλάβη σε προειδοποιητικό φως του πιλοτηρίου. Το δεύτερο αεροσκάφος δεν μπορούσε να απογειωθεί, καθώς το πλήρωμα είχε υπερβεί το ωράριο εργασίας και τελικά οι επιβάτες διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχείο του Λονδίνου, αλλά η περιπέτειά τους συνεχίστηκε και την επόμενη ημέρα. Το τρίτο αεροσκάφος απογειώθηκε, αλλά ύστερα από μερικά λεπτά πήρε φωτιά ο δεξιός κινητήρας. Ως αποτέλεσμα, το αεροσκάφος επέστρεψε στο Χίθροου και οι επιβάτες της British Airways έφτασαν στην Αθήνα με ένα τέταρτο αεροπλάνο. Σήμερα, εκκενώθηκε πάλι αεροπλάνο του βρετανικού αερομεταφορέα στο Σαρλ Ντε Γκολ στο Παρίσι για λόγους ασφαλείας.

Τι συμβαίνει με την British λοιπόν; Η άλλοτε αξιόπιστη βρετανική αεροπορική εταιρεία πέφτει συνεχώς σε λάθη και δεν δίνει πια τόσο σημασία στις υπηρεσίες της, προσπαθώντας απλά να γίνει φτηνή για να ανταγωνιστεί την Ryanair; Της ταιριάζει αυτό το μοντέλο –πληρώνεις για γεύμα και για αποσκευές- ή οι επιβάτες περιμένουν άλλες υπηρεσίες από αυτήν;

Ή μήπως έχουμε να κάνουμε με απλή… κακοτυχία όσον αφορά στα περιστατικά καθυστερήσεων;

Να σημειώσουμε πως η μητρική εταιρεία της British Airways, International Consolidated Airlines Group (IAG) ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη β΄ τριμήνου. 

Κι όλα αυτά, τη στιγμή που τα γραφεία της αεροπορικής εταιρείας στην Ελλάδα έκλεισαν εδώ και λίγο καιρό.