Η Amadeus Hellas, διοργάνωσε το πρώτο airline day με σκοπό να ενημερώσει για όλες τις εξελίξεις στην αεροπορική και ταξιδιωτική βιομηχανία και η Patricia Simillon, head of strategic marketing, Airlines της Amadeus, μας μίλησε για τις τάσεις που πρόκειται να διαμορφώσουν την εικόνα των ταξιδιών για το 2018.
Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη
– Για ποιο λόγο δημοσίευσε η Amadeus το Global Airline Industry Almanac;
Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη του είδους της στην αεροπορική βιομηχανία και σκοπός της είναι να λειτουργήσει σαν οδηγός για τα σημαντικότερα σημεία του 2017 και τις τάσεις του κλάδου για το 2018. Μέσα από το almanac καταγράφεται η άριστη πορεία του κλάδου για το 2017, από άποψη ρυθμού αύξησης επιβατών, κερδοφορίας, αλλά και ρυθμού παραγγελίας αεροσκαφών. Παρά τα γεωπολιτικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που προέκυψαν, καθώς επίσης και τα διάφορα θέματα ασφαλείας, η ζήτηση και η κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών ξεπέρασαν τις προσδοκίες, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και την Ασία. Η έκδοση αυτή καταδεικνύει επίσης και την αύξηση της σημαντικότητας της ψηφιακής μεταμόρφωσης των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες ολοένα και περισσότερο επικεντρώνουν τις καινοτομίες τους σε ψηφιακά touchpoints, τις εξαγορές στο merchandising, το data analytics και τη χρήση chatbots. Για το 2018, ήδη οι πρώτες εξελίξεις είναι ενθαρρυντικές, με τις συμμαχίες να επικεντρώνονται πλέον στην παροχή ενός απρόσκοπτου ταξιδιού με τεχνολογικές δυνατότητες στους επιβάτες, το merchandising να μπαίνει σε μια φάση ωριμότητας, τα πακέτα των αεροπορικών να κερδίζουν σημαντικό έδαφος και τα αεροδρόμια επενδύουν περαιτέρω σε καινοτομίες που τους επιτρέπουν να ενισχύουν την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και να διευκολύνουν το ταξίδι τους.
– Ποιες είναι λοιπόν οι τάσεις που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία;
Καταρχάς, πιστεύουμε ότι από εδώ και πέρα οι αεροπορικές εταιρείες θα γίνουν πιο data-centric και σε αυτό το πλαίσιο η δυνατότητα των νέων τεχνολογιών να ενοποιούν τα δεδομένα των πελατών, συνδυασμένα με μια συνεχώς συνδεδεμένη βάση δεδομένων, θα προσφέρει απίστευτα πολλές δυνατότητες. Επίσης, ο ανταγωνισμός στις low-cost εταιρείες, αλλά και οι μεταξύ τους συνεργασίες είναι ακόμη ένα σημαντικό θέμα για το μέλλον. Φυσικά, η ψηφιακή μεταμόρφωση αποτελεί τάση που θα συνεχίσει να κερδίζει έδαφος, ενώ περιμένουμε και σημαντικές εξελίξεις για το NDC. Τέλος, αναμένουμε ότι ο αριθμός των επιβατών θα φτάσει τα 6 δισ. μέχρι το 2023, όταν πέρυσι ο αριθμός κινήθηκε λίγο πάνω από τα 4 δισ., ενώ ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της ταξιδιωτικής κίνησης θα αυξηθεί κατά 4,7% μέχρι το 2036.
– Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που παρουσιάζει το NDC για τις αεροπορικές εταιρείες και τα ταξιδιωτικά γραφεία;
Στην Amadeus, πιστεύουμε ότι το NDC μπορεί να προσφέρει οφέλη σε όλους, αν εφαρμοστεί με τρόπο ο οποίος θα λάβει υπόψιν όλους τους παίκτες της αγοράς. Για αυτό τον λόγο η εταιρεία μας δημιούργησε το NDC-X, ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα που θα ηγηθεί της βιομηχανοποίησης του NDC και θα εξασφαλίσει ότι η μετάβαση θα είναι επιτυχής για όλους τους εμπλεκόμενους. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αυτό θα επικεντρώνεται σε περιπτώσεις πρακτικής χρήσης του προτύπου της IATA, ούτως ώστε να προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες για τη βιομηχανία.
Για να απογειωθεί το NDC, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πραγματικό πρότυπο όχι μόνο για το ίδιο το πρωτόκολλο, αλλά και για τον τρόπο εφαρμογής του. Θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουμε ό,τι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών, όπως και στην εξυπηρέτηση των αναγκών. Φυσικά, το NDC θα πρέπει να υποστηριχθεί από τα σωστά οικονομικά που θα ηγηθούν των επενδύσεων και της υιοθέτησής του. Και αυτό δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να το κάνει η Amadeus μόνη της. Ολόκληρη η βιομηχανία θα πρέπει να εργαστεί συλλογικά για να μπορέσει να λειτουργήσει το NDC.
– Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι παράγοντες που εκτιμούν οι επιβάτες στα ταξίδια;
Οι ταξιδιώτες συνήθως αναζητούν ένα συνδυασμό των τριών παρακάτω: προϊόν, εξυπηρέτηση (τα πάντα γύρω από αυτό, ας πούμε, θα χρησιμοποιήσω ένα ταξιδιωτικό γραφείο ή κάποιο άλλο κανάλι; Που μπορώ να βρω τις κατάλληλες πληροφορίες για αυτό το προϊόν;) και άνεση (δεν θα ήθελα πάνω από μια στάσεις στο ταξίδι μου). Κάθε ταξιδιώτης εκτιμά διαφορετικά κομμάτια, τα οποία αλλάζουν ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής τους. Για παράδειγμα, εάν ταξιδεύει για δουλειά μπορεί να εκτιμήσει περισσότερο προσφορές με βάση την άνεση, που είναι ευέλικτες και εξοικονομούν χρόνο, ενώ αν είναι μητέρα με παιδί θα επικεντρωθεί περισσότερο στην εξυπηρέτηση.
Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι ταξιδιώτες παίρνουν τις αποφάσεις, και υπάρχει μια ισχυρή οικονομική θεωρία γύρω από αυτό το κομμάτι. Η θεωρία της ορθολογικότητας με περιορισμούς αφορά τη λήψη αποφάσεων κατά την οποία ο ανθρώπινος εγκέφαλος, αντί να αναζητά την τελειότερη επιλογή, κάνει τελικά την επιλογή που αντιλαμβάνεται ως την αποτελεσματικότερη και πιο ικανοποιητική. Μέσα από την κατανόηση αυτού του τύπου των ανθρώπινων αποφάσεων οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να παρουσιάζουν τις πληροφορίες με τρόπο που θα μεταφέρει την αξία μιας προσφοράς ή κάποιου άλλου στοιχείου. Με αυτή τη μέθοδο, ο ταξιδιώτης αισθάνεται ικανοποιημένος ότι έχει κάνει τη σωστή επιλογή, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το upselling.