Η ισραηλινή start up Εviation θέλει να κάνει πραγματικότητα τα όνειρα πολλών εταιρειών που ασχολούνται με την αεροπλοΐα και πιστεύουν πως ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος με επαρκή πτητική αυτονομία και χωρητικότητα απέχει τουλάχιστον μία δεκαετία

Το πρώτο βήμα είναι να καταφέρει να πάρει το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας μετά τη συμμετοχή της στο Air Show στο Παρίσι, τον Ιούνιο, όπου θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο του ηλεκτροκίνητου με μπαταρία αεροσκάφους εννέα θέσεων.

Η εταιρεία, με συνολικά 35 εργαζόμενους, ανακοίνωσε πως έχει διασφαλίσει τα περίπου 200 εκατ. δολ. που χρειάζεται ώστε να πάρει το πιστοποιητικό, ενώ την Τετάρτη έκανε γνωστό ότι θα αγοράσει ηλεκτροκινητήρες υψηλής ισχύος από τη Siemens.

Ένα σημαντικό κομμάτι της χρηματοδότησής της προέρχεται από το Clermont Group, το ιδιωτικό επενδυτικό ταμείο του δισεκατομμυριούχου με έδρα τη Σιγκαπούρη Richard Chandler, που απέκτησε χρεόγραφα μετατρέψιμα σε μερίδιο 70% της Eviation έναντι 76 εκατ. δολ. 

Η Eviation αναπτύσσει ένα αεροπλάνο που θα δραστηριοποιηθεί στην περιφερειακή αγορά της Βόρειας Αμερικής, έχοντας την πεποίθηση ότι υπάρχει αναξιοποίητη ζήτηση για κοντινές πτήσεις της τάξεως των 50 έως 500 μιλίων σε χαμηλότερες τιμές από αυτές που γίνονται τώρα από αεροπλάνα με στροβιλοελικοφόρους κινητήρες.

 Η Eviation λέει ότι το αεροσκάφος, που έχει ονομαστεί Αλίκη, θα μπορεί να πετάει με 275 μίλια την ώρα, με ανώτατη πτητική αυτονομία 650 μιλίων, με μισή ώρα επαναφόρτισης για κάθε ώρα που είναι στον αέρα. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης του αεροσκάφους και το πολύ χαμηλότερο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με τα καύσιμα της αεροπλοΐας θα έχουν ως αποτέλεσμα άμεσο κόστος λειτουργίας 60% με 75% χαμηλότερο από ό,τι τα αεροσκάφη με ελικοστρόβιλους κινητήρες και συγκρίσιμη χωρητικότητα. “Πρόκειται για μια μείωση του κόστους που αλλάζει το παιχνίδι δήλωσε στο Forbes o CEO της Eviation Omer Bar-Yohay.

Το αεροπλάνο θα ζυγίζει 6,35 τόνους και θα έχει άνοιγμα φτερών 18,28 μέτρα, μεγαλύτερο δηλαδή από τα συγκρίσιμα συμβατικά αεροσκάφη. Θα έχει έναν βασικό έλικα ώθησης πίσω από την ουρά του σε σχήμα V και δύο μικρότερους στο άκρο κάθε φτερού.